حمام تاریخی محمدیان نمین مرمت و بازسازی شد

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، منصور عالیقدری پیش از ظهر دوشنبه طی بازدید از این حمام تاریخی در تبادل نظر با خبرنگاران اضافه نمود: مرمت و بازسازی این حمام در چند فاز طرح ریزی شده که عملیات بازسازی اخیر یکی از این فازها بوده است.

حمام تاریخی محمدیان نمین مرمت و بازسازی شد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش هایی از این حمام مرمت و بازسازی شده و بخش هایی دیگر نیازمند بازسازی است، مرمت این حمام را براساس طرح مصوب کمیته فنی معاونت میراث فرهنگی دانست.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تداوم طرح های مرمتی در این اثر را نیازمند تامین اعتبارات لازم مطرح نمود و ادامه داد: تا به امروز با اجرای طرح های مرمتی مختلف از سال 88، اعتباری بالغ بر 756 میلیون ریال برای این حمام قجری هزینه شده است.

به گفته وی در فاز مرمتی جدید دیوار سنگی نمای بیرونی و سردرب ورودی احیا شده و در عین حال مرمت جرزهای بیرونی و کف سازی محوطه پیرامون حمام نیز اجرا شده است.

عالیقدری سنگ فرش پیاده رو، مرمت هشتی ورودی، ساخت و نصب درب های چوبی و بندکشی و اجرای طاق چشمه های فروریخته ورودی را از دیگر بخش های مرمت شده در این اثر تاریخی اعلام نمود.

وی با اشاره به آواربرداری و پاکسازی محوطه و داخل بنا و تثبیت مصالح ضعیف و فرسوده تاکید نمود که این اثر یکی از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری شهرستان نمین بوده و در اولویت های مرمتی این سازمان واقع شده است.

حمام تاریخی محمدیان نمین 218 مترمربع مساحت داشته و به لحاظ دارا بودن تزئینات گچی آجری، طاق نماها و گنبدها از آثار قابل توجه دوران قاجار در شهرستان نمین است. این بنای تاریخی به شماره 19424 در تاریخ 1384 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 731

به "حمام تاریخی محمدیان نمین مرمت و بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام تاریخی محمدیان نمین مرمت و بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید