خبرنگاران 48 حزب و تشکل سیاسی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

به گزارش لیسو، تبریز - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از فعالیت 48 حزب و تشکل سیاسی در استان خبر داد و گفت: در سایه توجه دولت، خانه احزاب استان در سال 97 تشکیل شد و هم اکنون 34 حزب و تشکل سیاسی در آن عضو هستند.

خبرنگاران 48 حزب و تشکل سیاسی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند

علیار راستگو، روز شنبه در گفت و گویی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی گسترده ترین حوزه استانداری است و وظایف مهم حاکمیتی از قبیل برقراری امنیت، برگزاری انتخابات و تامین آزادی های سیاسی و مدنی در این حوزه انجام می شود.

وی با بیان اینکه شورای تامین، بالاترین جایگاه برای برقراری امنیت در استان است، اضافه نمود: این شورا با 23 کارگروه و کمیته تخصصی به صورت مستمر آخرین شرایط امنیتی استان را بررسی و متناسب با رویدادهای مختلف تصمیم های لازم را اتخاذ می کند.

راستگو ادامه داد: در سایه هماهنگی و همکاری خوب مجموعه اعضای شورای تامین استان، آذربایجان شرقی از امن ترین استان های کشور است و ما امروز از امنیت پایدار برخورداریم که مدیون تلاش های دستگاه های دخیل در این حوزه و پشتیبانی سایر دستگاه های استانی است.

وی با اشاره به اینکه 150 شبکه ماهواره ای فارسی زبان، شبانه روز بر ضد انقلاب اسلامی و آرمان های ملت ایران فعالیت می کنند، اظهار کرد: به رغم تلاش ها و تبلیغات سوءدشمنان، فرهنگ غنی مردم آذربایجان اجازه نداده که در بحث امنیت، مسئله ای در سطح استان پیش بیاید و در طول رخدادهایی که در استان برگزار شده همیشه سرافراز بوده ایم.

راستگو، ارتباط نزدیک و صادقانه مسوولان با مردم را شرط استمرار امنیت پایدار اعلام کرد و گفت: همه کسانی که به نحوی در این نظام مسوولیت دارند، باید در برابر مردم پاسخگو باشند و اگر مردم بدانند که مسوولان برای حل مسائل تلاش می کنند، به طور قطع همراهی خوبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دولت و دستگاه های اجرایی بیشترین میزان پاسخگویی را دارند، اضافه نمود: برای ارتقا توان اجرایی در جامعه و جلب اعتماد و همراهی مردم، باید با صداقت رفتار کنیم و مسائل و مسائل را بدون تعارف با مردم در میان بگذاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه استانداری با تمام گرایش های سیاسی در ارتباط است،گفت: خوشبختانه تشکل های سیاسی در چارچوب قانون فعالیت می کنند و این یکی از افتخارات دولت است که فضای مناسب برای فعالیت تشکل های سیاسی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به برگزاری پنج انتخابات در طول دولت های یازدهم و دوازدهم، اظهار کرد: در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود، 62 هزار نیرو در سطح استان سازماندهی شد و در 21 شهریور هم مرحله دوم این انتخابات در حوزه میانه برگزار می شود.

راستگو به اقدامات اجرا شده در حوزه پدافند غیرعامل نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه هم کارهای بزرگی اجرا شده و طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه این حوزه در استان تهیه شده و در حال اجراست.

وی از تشکیل قرارگاه های تخصصی پدافند سایبری، شیمیایی، زیستی در استان به عنوان مهم ترین اقدامات این حوزه نام برد و گفت: در تمام دستگاه های اجرایی و شهرستان های استان نیز کمیته پدافند غیرعامل تشکیل شده و در حال حاضر همه پروژه های استان با پیوست پدافند غیرعامل اجرا می شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تشریح اقدامات دولت در حوزه اجتماعی، ابراز کرد: در بخش بهداشت و درمان، تعداد تخت های بیمارستانی استان از 5 هزار و 64 تخت در سال 1392 به 6 هزار و 730 تخت در حال حاضر رسیده و تعداد تخت های مراقبت ویژه نیز از 523 تخت به 823 تخت افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: در هفت سال گذشته، 450 هزار متر مربع به فضای درمانی استان اضافه نموده شده و تا پایان دولت دوازدهم نیز 200 هزار متر مربع فضای درمانی جدید به بهره برداری می رسد.

راستگو همچنین افزایش تعداد سازمان های مردم نهاد استان از 300 سمن در سال 92 به 763 سمن، راه اندازی پنج دفتر تسهیل گری در مناطق حاشیه نشین استان، احداث سه هزار و 600 کلاس درس با مشارکت خیران و افزایش سه برابری تعداد نشریات و رسانه های مجوزدار استان را به عنوان مهم ترین اقدامات حوزه اجتماعی برشمرد و گفت: این اقدامات نشان از توجه دولت به نقش مردم و رسانه ها به عنوان کنندگان افکار عمومی است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی امیدآفرینی را یکی از وظایف اصولی مسوولان نظام دانست و اضافه نمود: ایجاد یاس و ناامیدی از طریق القای ناکارآمدی نظام از ترفندهای جدی دشمنان انقلاب اسلامی است و بر این اساس همه ما وظیفه داریم از هر فرصتی برای تبیین اقدامات و تلاش های دولت و مجموعه دست اندرکاران نظام برای حل مسائل مردم استفاده کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1144

به "خبرنگاران 48 حزب و تشکل سیاسی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 48 حزب و تشکل سیاسی در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید