خشونت و درگیری در جریان اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بروکسل

به گزارش لیسو، در جریان اعتراضات گسترده ضد محدودیت های تازه کرونایی در بروکسل خشونت ها و آشوب هایی گزارش شده و پلیس علیه معترضان ازماشین آب پاش و گاز اشک آور استفاده کرده است.

خشونت و درگیری در جریان اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بروکسل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، هزاران نفر امروز (یکشنبه) دراعتراض به تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا در بروکسل به خیابان ها آمدند و اعتراضات گسترده ای را به راه انداختند.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود 35 هزار نفر علیه قواعد سختگیرانه ضد کرونایی به ویژه لزوم ارائه گذر سبز سلامت برای بازدید از بسیاری اماکن عمومی اعتراض کردند.

به گزارش رسانه های محلی معترضان به سمت نیروهای امنیتی مواد آتش زا پرتاب کرده و پلیس هم از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور علیه معترضان استفاده کرد.

در بلژیک هم مشابه بسیاری کشورهای اروپایی اخیرا موارد ابتلای روزانه به کرونا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

اخیرا به صورت میانگین در این کشور با حدود 11.5 میلیون نفر جمعیت حدود 12 هزار ابتلای روزانه به کرونا ثبت می شود. دوشنبه گذشته آمار مبتلایان روزانه در این کشور به 20 هزار نفر رسید.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در بلژیک در روزهای بین 13 تا 19 نوامبر به طور میانگین روزانه 263.3 مورد پذیرش در بیمارستان های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا وجود داشته که با نگاهی به هفته قبل افزایش 29 درصدی را نشان داده است.

نرخ مبتلایان هفتگی به ازای هر 100 هزار نفر در بلژیک به 842.2 رسیده است.

آخر هفته اخیر با توجه به تصمیمات دولت های اروپایی برای تشدید محدودیت ها به منظور مهار بحران کرونا اعتراضات گسترده ای علیه این محدودیت ها در بسیاری شهرها شکل گرفت.

هزاران نفر در مرکز کرواسی به خیابان ها آمدند و خواستار کناره گیری نخست وزیر این کشور شدند.

در مرکز اتریش هم حدود 40 هزار نفر روز شنبه در اعتراض به قاعده قرنطینه سراسری و اجباری شدن واکسیناسیون که اخیرا از طرف دولت ارائه شده اعتراض کردند.

در بسیاری شهرهای هلند و به ویژه روتردام هم اعتراضات گسترده ای علیه محدودیت های کرونایی برگزار شد که در جریان آن آشوب ها و خشونت های گسترده ای رخ داده و پلیس به سمت معترضان تیراندازی کرد.

در سوئیس هم اعتراضاتی خیابانی برگزار شد. سوئیس قرار است یک همه پرسی درباره اعمال قواعد کرونایی برای مهار بحران کرونا در کشور برگزار کند. شبکه اس ار اف سوئیس از حدود 2 هزار معترض به این گونه قواعد در زوریخ خبر داد.

در رم، مرکز ایتالیا هم حدود 3 هزار نفر به خیابان ها آمدند و علیه طرح گذر سبز سلامت برای دسترسی به محل کار، رستورانها، سینماها، تئاترها و اماکن ورزشی و انجام سفرهای طولانی با قطارها و اتوبوس ها اعتراض کردند.

رسانه ها از برگزاری اعتراضاتی خیابانی در ایرلند شمالی علیه دستورات دولت منطقه ای مبنی بر اجازه دسترسی به بازار کریسمس در بلفاست تنها برای افراد واکسینه شده، بهبود یافته از کرونا و یا افرادی که تست منفی کرونا ارائه دهند خبر دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1855

به "خشونت و درگیری در جریان اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بروکسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشونت و درگیری در جریان اعتراضات ضد محدودیت های کرونایی در بروکسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید