خواص برگ بو برای زیبایی پوست و مو

به گزارش لیسو، نمناک/برگ بو گیاهی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین های مختلف و مواد معدنی فراوان است که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارد. برگ بو نه تنها برای سلامتی و درمان بیماری ها موثر است بلکه به علت ترکیبات مفید برای پوست و مو هم بسیار مفید بوده و مسائل پوست و مو را رفع می نماید. در این بخش از بهداشت و سلامت شما را با خواص برگ بو برای پوست و مو آشنا خواهیم کرد.

خواص برگ بو برای زیبایی پوست و مو

فواید برگ بو برای پوست

همه افراد خواستار پوستی صاف و شفاف و بدون لک هستند. برگ بو مسائل پوستی را رفع و به سلامت پوست یاری می نماید. در ادامه با خواص بی نظیر برگ بو برای پوست آشنا می شوید.

جوان سازی پوست صورت

برگ بو به علت غنی بودن از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اژنول برای پوست بسیار مناسب است. بعلاوه برگ بو استرس را کاهش داده و به جوان سازی پوست و رفع چین و چروک و پیری پوست یاری می نماید.

پاک نمایندگی پوست

روغن برگ بو یا روغن لاورل دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی بوده و برای پوست بسیار مناسب است و استفاده از آن پوست شما را کاملا پاک می نماید.

درمان التهابات پوستی

برگ بو دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی است و سبب التیام زخم ها، کاهش درد نیش حشرات و درمان التهابات پوستی می گردد.

درمان لک های پوستی

برای داشتن پوستی سالم و صاف و بدون لک از برگ بو یاری بگیرید. برای این منظور، میوه درخت برگ بو را به صورت پودر در آورده و با عسل مخلوط کنید و روی لک بگذارید تا لکه های غیر طبیعی پوست رفع شوند.

ماسک برگ بو برای پوست صورت

برای داشتن پوستی خوب و شفاف ماسکی از برگ بو تهیه نموده و روی پوست خود قرار دهید. برای تهیه این ماسک 5 برگ بو خشک را با 2 فنجان آب جوش به مدت 2 دقیقه بجوشانید و سپس در کاسه ای عظیم ریخته و صورت خود را مقابل بخار آن گرفته و سرتان را با حوله بپوشانید تا بخار کاملا به پوست صورت جذب گردد.

فواید برگ بو برای مو

بسیاری از افراد با مسائل مو مانند شوره، ریزش مو و... روبرو هستند و برای داشتن موهای سالم و پرپشت از انواع مواد شیمیایی و شامپوها استفاده می نمایند در این بخش از بهداشت و سلامت نمناک توصیه می کنیم اگر دچار مسائل مو هستید، از برگ بو برای رفع مسائل مو استفاده نمایید.

درمان شوره سر

برای درمان شوره سر برگ بو مفید می باشد زیرا دارای خواص ضد باکتریایی و مواد شیمیایی و مواد فرار بوده که شوره سر را درمان می نماید.

درمان شپش سر

برای درمان شپش مواد طبیعی بسیاری وجود دارد که یاری نماینده می باشد. یکی از این مواد برگ بو بوده که می توان از آن برای درمان شپش استفاده نمود. اگر به شپش سر مبتلا هستید، برای درمان آن در 400 میلی لیتر آب جوش حدود 50 گرم برگ بو خشک را بریزید و بگذارید بماند تا عصاره آن در بیاید و یک چهارم آن باقی بماند، سپس این محلول را بر روی مو ها و ریشه مو بمالید و پس از 3 تا 4 ساعت با آب گرم خوب بشویید.

درمان ریزش مو

اگر دچار ریزش مو هستید و موهای نازکی دارید از جوشانده، چای و روغن برگ بو برای درمان ریزش مو استفاده نمایید تا ریزش موهای شما رفع گردد.

ماسک برگ بو برای مو

در یک کاسه آب جوش 2 تا 3 عدد برگ بو را بریزید و اجازه دهید باقی بماند تا عصاره آن در بیاید و سپس مو ها را شامپو کنید و بشویید و بعد از شامپو، مقداری از آب حاصل را به موهای خود بمالید. این کار شوره سر را درمان و ریزش موها را متوقف می نماید.

توجه

برگ بو ممکن است در بعضی افراد باعث واکنش های آلرژیک به صورت درماتیت یا اگزما گردد، بنابراین پیش از اعمال ماسک برگ بو بر روی صورت و نواحی حساس بدن، مقداری کمی از آن بر روی پوست دست خود بمالید و به مدت حداقل 20 دقیقه، صبر کنید تا از نداشتن حساسیت نسبت به آن اطمینان حاصل نمایید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1683

به "خواص برگ بو برای زیبایی پوست و مو" امتیاز دهید

1 کاربر به "خواص برگ بو برای زیبایی پوست و مو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص برگ بو برای زیبایی پوست و مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید