دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به جنگ افروزی در این کشور متهم کرد

به گزارش لیسو، وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به جنگ افروزی در این کشور و تلاش برای بازگرداند بازماندگان دوره معمر قذافی به رأس قدرت متهم کرد.

دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به جنگ افروزی در این کشور متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی گفت که روسیه به تشدید جنگ در لیبی کمک می کند.

باشاغا اضافه کرد که روس ها به جای حل بحران در لیبی، هیزم در آتش جنگ می ریزند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ شرح داد که مسکو تمایل دارد بازماندگان دوره معمر القذافی رهبر سابق لیبی را به رأس قدرت بازگردانده و نفوذ خود در آفریقا و بخش جنوبی اروپا را تقویت می کند.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده اند و با وجود حمایت های مالی و تسلیحاتی برخی کشورها از جمله مصر و امارات هنوز نتوانسته اند به این شهر نفوذ کنند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری ها تا کنون حدود 1093 نفر کشته و 5762 نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و 120 هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، دولت وفاق ملی لیبی که در سطح جامعه جهانی نیز به رسمیت شناخته شده است، چند روز پیش نیز اعلام کرد که ادله ای درباره حضور مزدوران شرکت امنیتی واگنر روسی در کنار نیروهای خلیفه حفتر برای جنگ در طرابلس، به دست آورده است.

در همین ارتباط سرگئی لاوروف معاون وزیر خارجه روسیه پنج شنبه گذشته صحت اخبار منتشر شده در مطبوعات آمریکا درباره حضور مزدوران روسی در لیبی را رد کرد.

وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی همچنین از همکاری کشورش با آمریکا برای مبارزه با تروریسم خبر داد و گفت که چندین نوبت حمله هوایی به مواضع داعش در سپتامبر گذشته از نتایج این همکاری است.

باشاغا همچنین از واشنگتن خواست تا به لیبی برای گسترش امنیت و ثبات در این کشور کمک کند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 566

به "دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به جنگ افروزی در این کشور متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت وفاق ملی لیبی، روسیه را به جنگ افروزی در این کشور متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید