شمار قربانیان کرونا در انگلیس به مرز 34 هزار نفر رسید

به گزارش لیسو، وزارت بهداشت انگلیس خاطرنشان کرد تعداد قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور اکنون به حدود 34هزار نفر رسیده است.

شمار قربانیان کرونا در انگلیس به مرز 34 هزار نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت بهداشت انگلیس روز آدینه خاطرنشان کرد تا به امروز حدود 34 هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخته اند.

بر اساس گزارش روزانه وزارت بهداشت انگلیس، طی 24 ساعت گذشته 384 مورد مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

انگلیس از لحاظ میزان مرگ ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا رتبه اول اروپا و رتبه دوم دنیا را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به عنوان آمار رسمی مرگ ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می نماید، در واقع آمار مبتلایان فوت شده در بیمارستان ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می گردد.

چندی پیش نشریه انگلیسی فایننشال تایمز با استناد به آمارهای دفتر ملی آمار انگلیس (ONS) فاش کرد که با احتساب بیمارانی که خارج از بیمارستان های این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند، شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس به بیش از 41 هزار نفر می رسد؛ این رقم بیش از 2 برابر آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات بخش بهداشت و درمان انگلیس تا روز انتشار گزارش فایننشال تایمز (چهارشنبه 22 آوریل) بود.

روز سه شنبه نیز خبرگزاری رویترز در گزارشی تعداد قربانیان کرونا در آسایشگاه های سالمندان و معلولین در انگلیس طی دوره 8 هفته ای منتهی به اول می (12 اردیبهشت) را دست کم 20 هزار نفر برآورد کرد.

آمارهای رسمی وزارت بهداشت انگلیس نشان می دهد که تا به امروز بیش از 236 هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده اند. بنابر اعلام این وزارتخانه، طی 24 ساعت گذشته 3560 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس گزارش شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 992

به "شمار قربانیان کرونا در انگلیس به مرز 34 هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کرونا در انگلیس به مرز 34 هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید