ضرورت اعلام به موقع نرخ عادلانه خرید تضمینی گندم

به گزارش لیسو، هاشمی گفت:با توجه به تورم 42 درصدی، اگر قیمت هرکیلوگرم گندم کمتر از 2500 تومان باشد ما ضرر خواهیم کرد.

ضرورت اعلام به موقع نرخ عادلانه خرید تضمینی گندم

به گزارش خبرنگار ، عطاءالله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران در هفتمین گردهمایی سراسری کشت محصولات زراعی، اظهار کرد: سال های سال خلا یک تشکل مردمی در مورد گندم که در زمینه مسایل آموزشی و ترویجی و دفاع از حقوق حقه گندمکاران عمل کند و یاری دهنده سیاستگذاران وزارت جهاد کشاورزی باشد، خالی بود که خوشبختانه این امر با راهنمایی وزیر محترم و مساعدت معاونان و مسوولان وزارت جهاد کشاورزی رخ داد.

وی، هدف از تشکیل بنیاد ملی گندمکاران را یاری به حفظ امنیت غذایی گندم و پایداری خودکفایی این محصول گفت و گفت: براین اساس اقداماتی، چون برپایی کلاس های آموزشی و ترویجی در حوزه فراوری گندم، انعقاد قرارداد هایی با کارخانجات فراوری آرد و ماکارونی برای کیفی سازی فراوری گندم و کشت قراردادی انجام داده ایم که این روند ادامه دارد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با تاکید بر ضرورت ارتقای راندمان فراوری، گفت: کشاورزان ما در امر فراوری مشکل چندانی ندارند و عمده گلایه آنان در بحث بالا بودن هزینه های فراوری است.

به گفته وی، با توجه به تورم 42 درصدی، اگر قیمت هرکیلوگرم گندم کمتر از 2500 تومان باشد ما ضرر خواهیم کرد.

هاشمی با اشاره به آمادگی گندمکاران برای یاری به حفظ فراوری و امنیت غذایی، این امر را در گروی تحقق 3 شرط گفت و اضافه نمود: شرط اول، دخالت دادن بنیاد ملی گندمکاران در امر تصمیم گیری و سیاستگذاری و مخصوصا قیمت گذاری گندم است.

وی در خاتمه اعلام به موقع قیمت خرید تضمینی گندم و عادلانه بودن آن را دو شرط دیگر دانست و گفت: با توجه به تورم 42 درصدی، اگر قیمت هرکیلوگرم گندم کمتر از 2500 تومان باشد ما ضرر خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 378

به "ضرورت اعلام به موقع نرخ عادلانه خرید تضمینی گندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اعلام به موقع نرخ عادلانه خرید تضمینی گندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید