طرابلس گفت وگو با خلیفه حفتر را رد کرد

به گزارش لیسو، رئیس شورای عالی حکومتی لیبی ضمن رد گفت وگو با رئیس تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی، حل بحران کشورش به وسیله ازسرگیری فرآیند سیاسی را خواهان شد.

طرابلس گفت وگو با خلیفه حفتر را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس شورای عالی حکومت لیبی روز پنجشنبه گفت وگو با رئیس تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی را رد و تاکید نمود که دولت وفاق ملی لیبی آماده ازسرگیری فرآیند سیاسی طبق اصول توافق شده است.

خالد المشری این سخنان را در ملاقات با اولیور اوفچاکوف سفیر آلمان در لیبی بیان داشت که در آن، دو طرف تازه ترین تحولات سیاسی و نظامی در لیبی و امکان ازسرگیری گفت وگوی سیاسی را آنالیز کردند.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی شورای عالی حکومت لیبی، المشری در این ملاقات تاکید نمود: موضع شورای عالی حکومتی لیبی ثابت است، اینکه هیچ گفت وگویی با حفتر جنایتکار در کار نخواهد بود و شورای آماده ازسرگیری فرآیند سیاسی طبق اصول و دیدگاه های توافق شده است.

المشری این اصول را ادغام دو مجلس طبرق و طرابلس، دعوت به برگزاری همه پرسی بر سر قانون اساسی و فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات سراسری در لیبی اظهار داشت.

نظامیان وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در ادامه پیشروی های خود در مناطق تحت سلطه نیروهای حفتر بامداد امرز پنجشنبه از تسلط بر یک جهت امدادرسانی اصلی متعلق به نیروهای وابسته ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی به طول 350 کیلومتر خبر دادند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از برکان الغضب گزارش داد که این جهت از شهر الشویرف در شمال سبها (جنوب لیبی) شروع می گردد و به سمت شمال کشیده می گردد. سپس به سمت شهرهای نسمة، القریات و مرسیط واقع در جنوب طرابلس، به سه شاخه منشعب می گردد.

در این بیانیه تأکید شد که نیروهای وابسته به حفتر به مدت یک سال از این جهت برای جابجایی سلاح، تجهیزات و سوخت استفاده می کردند.

نیروهای وفاق ملی از هفته گذشته عملیات دروب النصر (جهتهای پیروزی) را برای آزادسازی شهرها و شهرکهای شرقی و مرکزی لیبی به ویژه سرت و الجفره کلید زدند.

خلیفه حفتر نیز از آوریل 2019، عملیاتی را برای تسلسط بر طرابلس پایتخت لیبی شروع کرد که نتوانست به اهداف خود دست یابد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1019

به "طرابلس گفت وگو با خلیفه حفتر را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرابلس گفت وگو با خلیفه حفتر را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید