فرانسه به دنبال انتها سیطره زبان انگلیسی در اتحادیه اروپا است

به گزارش لیسو، ایرنا نوشت: نشریه انگلیسی دیلی تلگراف گزارش داد که دولت فرانسه میخواهد تا از دوره ریاستش بر اتحادیه اروپا برای حذف انگلیسی به عنوان زبان رایج این بلوک استفاده کند.

فرانسه به دنبال انتها سیطره زبان انگلیسی در اتحادیه اروپا است

پاریس از ماه آینده ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را به مدت شش ماه برعهده خواهد گرفت. این کشور به گفته دیلی تلگراف کوشش خواهد نمود تا زبان فرانسوی را در جلسات رسمی اتحادیه جایگزین انگلیسی کند.

دولت امانوئل مکرون برای تحقق این امر، کلاس های رایگان آموزش زبان فرانسوی را تقویت خواهد نمود تا دیپلمات های اروپایی را به این زبان مسلط کند.

کلمنت بون معاون وزیر امور خارجه فرانسه در این باره می گوید که هرچند زبان فرانسوی زنده و آموزش ان در سراسر دنیا در حال توسعه است، اما در بین نهادهای اروپایی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی اضافه نمود که زبان رایج نشست های کمیسیون، شورا و نهادهای اروپایی درحالی به انگلیسی است که تنها دو کشور عضو اتحادیه به زبان انگلیسی محاوره می نمایند. این درحالیست که فرانسوی در کنار انگلیسی و آلمانی یکی از سه زبان رایج و مصطلح در نهادهای اروپایی به شمار می رود.

پیشتر زبان فرانسوی در نهادهای اروپایی رایج تر بود اما از سال 2014 که کشورهای اروپای شرقی به اتحادیه اروپا ملحق شدند، انگلیسی غالب شد. پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و در شرایطی که فقط دو کشور ایرلند و مالت به زبان انگلیسی محاوره می نمایند، غالب بودن این زبان در نهادهای اروپایی زیر سئوال رفته است. یک دیپلمات اروپایی به دیلی تلگراف گفته نامه های که به زبان انگلیسی برای کمیسیون اروپا ارسال شده اند بی پاسخ مانده اند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1638

به "فرانسه به دنبال انتها سیطره زبان انگلیسی در اتحادیه اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه به دنبال انتها سیطره زبان انگلیسی در اتحادیه اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید