طراحی اپلیکیشن تغذیه، ایمنی و کرونا

به گزارش لیسو، رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور از طراحی اپلیکیشنی برای پاسخ به احتیاج روز جامعه جهت دستیابی به اطلاعات موثق، مبتنی بر شواهد و کاربردی با نام تاک (تغذیه، ایمنی و کرونا) اطلاع داد و گفت: این اپلیکیشن هم اکنون برای استفاده عموم به صورت رایگان قابل بارگذاری است.

طراحی اپلیکیشن تغذیه، ایمنی و کرونا

به گزارش خبرنگاران، دکتر جلال الدین میرزای رزاز با اعلام این خبر اظهار کرد: بیماری ناشی از ویروس کرونا حد و مرز نمی شناسد و آنچنان بی پروا می تازد که ارتش بهداشتی دنیا در برابر آن به چالش افتاده است. چالشی که در قرن گذشته بی سابقه بوده است و تعداد موارد مبتلا به این بیماری به قدری سریع رو به افزایش است که از ظرفیت درمانی در ایران و بسکمک از کشورها فراتر رفته است. این مسئله بیش از پیش ارجحیت پیشگیری نسبت به درمان را برای نظام سلامت گوشزد نموده است.

وی اضافه نمود: در این میان یکی از حیطه های مهم و مورد اقبال جبهه پیشگیری، تغذیه و تقویت سیستم ایمنی بدن و نیز اطمینان از ایمنی موادغذایی است که بالطبع با توجه به جذابیت آن و نگرانی های مردم در این خصوص بستری برای اشاعه اطلاعات ناصواب و بی پشتوانه توسط افراد غیر صلاحیت دار نیز شده است. همین مسئله سبب شده است که بسکمک از هم میهنان دچار سردرگمی در کسب اطلاعات تغذیه ای در عرصه مجازی شوند و سودجویان نیز در این جولانگه در پی سود و منفعت باشند. این در حالی است که ظرفیتی بالغ بر 9000 دانش آموخته تغذیه با توزیع جغرافیایی فراگیر از 25 دانشگاه در سراسرکشور وجود دارد که می تواند تأثیر بسزایی در سطح ملی برای ارتقاء سلامت عمومی جامعه داشته باشد.

رزاز توضیح داد: انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انجمن تغذیه ایران به عنوان اصلی ترین متولیان سلامت تغذیه ای کشور با بهره گیری از ظرفیت دانش آموختگان علوم تغذیه و در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، در قالب یک حرکت بی نظیر جهادی و هدفمند در کوتاه ترین زمان ممکن، اپلیکیشن ویژه ای برای پاسخ به احتیاج روز جامعه برای دستیابی به اطلاعات موثق، مبتنی بر شواهد و کاربردی با نام تاک (تغذیه، ایمنی و کرونا) طراحی نموده اند که هم اکنون برای استفاده عموم به صورت رایگان از تارنمای این اپلیکیشن به نشانی https://tacapp.ir/ قابل بارگذاری است. طراحی و تأمین محتوای این اپلیکیشن با همت و کار شبانه روزی دلدادگان سلامت هم میهنان صورت گرفته است که به جرأت می توان گفت حرکتی بی نظیر و مثال زدنی در دنیا است.

وی ادامه داد: در این اپلیکیشن با آنالیز دقیق فضای مجازی و استخراج پرسش های متداول در مورد مراقبت های تغذیه ای در سه بخش اصلی پیشگیری، درمان و مراقبت های تغذیه ای دوران پس از نقاهت بیماری ناشی از کرونا و همچنین دستورالعمل های رسمی نهادهای مرجع علمی، پاسخ هایی مبتنی بر شواهد و کاربردی به پرسش ها و شبهات تغذیه ای ارائه شده است. همچنین با بهره گیری از گسترده ترین شبکه مجازی دانش آموختگان تغذیه، در صورتی که پرسش کاربران در مجموعه طبقه بندی شده سؤال های متدوال یافت نگردد، با اتصال به کارشناسان زبده علوم تغذیه به وسیله اپلیکیشن، به صورت آنلاین به این پرسش ها به صورت اختصاصی نیز پاسخ داده خواهد شد.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی اعلام کرد: علاوه براین، در قالب ارائه خدمات تغذیه ای مجازی به وسیله تاک، اهداف دیگری نیز از جمله ارتقاء انسجام جامعه دانش آموختگان تغذیه، ارتباط مؤثر با گروه های اجتماعی مختلف برای ارتقاء سواد تغذیه ای و همچنین ایجاد یک بستر پویا برای کسب تجربه های آموخته برای مواجهه با شرایط بحرانی تهدیدکننده سلامت نیز دنبال شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، رزاز با بیان این که تمامی هم میهنان و پارسی زبان سراسر دنیا می توانند با بهره مندی از این اپلیکیشن و معرفی آن به دیگران، ما را در دستیابی به اهداف اجتماعی و ارتقاء سلامت عمومی کمک برسانند، اظهار کرد: امیدواریم با گسترش استفاده از این اپلیکیشن، شرایط آسان تری برای عبور از این بحران برای مردم عزیزمان فراهم گردد و نیز کادر درمانی و نظام سلامت کشور در کنار درمان های معمول و رایج بتوانند از حمایت های تغذیه ای که جزء لاینفک درمان بوده و تأثیر درمان را افزایش می دهد، بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 859

به "طراحی اپلیکیشن تغذیه، ایمنی و کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اپلیکیشن تغذیه، ایمنی و کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید