طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ؛ یک سالاد محبوب مناسب تولد و دورهمی

به گزارش لیسو، سالاد الویه سالم با مرغ تهیه می گردد که همراه با سبزیجات مقوی داخل آن علاوه بر این که غذایی بسیار مفید است، وعده ای سیرکننده هم به شمار میرود. امروز با طرز تهیه سالاد الویه با مرغ مهمانتان هستیم. این غذا با توجه به سادگی مراحل تهیه اش به یکی از غذاهای ثابت مهمانی ها و دورهمی ها تبدیل شده است. به طوری که سالاد الویه را چه به صورت ساندویچی و چه به صورت فینگرفود حتما روی میز پذیرایی می توان پیدا کرد.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ؛ یک سالاد محبوب مناسب تولد و دورهمی

سالاد الویه برای اغلب ما یادآور خاطره اردوهای مدرسه و زنگ های سرگرمی است. این سالاد در بین بچه ها و بزرگسالان هواداران زیادی دارد. خاستگاه این غذا کشور روسیه است، با این تفاوت که در این کشور سالاد الویه را با سبزیجات نگینی خرد شده تهیه می نمایند، اما در ایران معمولاً بیشتر مواد رنده یا پوره می شوند.

مواد لازم برای تهیه سالاد الویه با مرغ

  • سینه مرغ یک عدد
  • پیاز میانه یک عدد
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • سیب زمینی میانه چهار عدد
  • تخم مرغ چهار عدد
  • نخود فرنگی پخته شده یک لیوان (یا نصف لیوان کنسرو نخودفرنگی)
  • ذرت پخته شده یک لیوان (یا نصف کنسرو ذرت)
  • خیارشور 300 گرم
  • هویج میانه دو عدد
  • سس مایونز کاله خرید آنلاین به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه آسیاب شده به میزان لازم
  • گوجه فرنگی (برای تزئین) یک عدد
  • جعفری (برای تزئین) به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

مرحله اول

برای آغاز تهیه سالاد الویه با مرغ اولین قدم پختن سیب زمینی ها است. برای این کار یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و روی حرارت قرار دهید. سیب زمینی ها را خوب بشویید و داخل قابلمه بریزید. بعد از آن، هویج را خوب شسته و پوست آن را بگیرید و داخل قابلمه بریزید تا آبپز گردد. در صورتی که از نخود سبز و ذرت شیرین تازه استفاده می کنید، آن ها را داخل قابلمه های کوچک و جدا آبپز کنید تا نرم شوند. پختن نخود سبز و ذرت بین 1- الی 15 دقیقه طول می کشد.

مرحله دوم

بعد از آن که نخود سبز و ذرت پخته شد، آن ها را داخل آبکش بریزید و با آب سرد آبکشی کنید تا تغییر رنگ ندهند. اکنون، تخم مرغ ها را داخل یک قابلمه پر از آب قرار دهید و روی حرارت بگذارید. بعد از 15 دقیقه جوشیدن در آب، تخم مرغ ها می پزند. در همین حین برای این که از پخته شدن سیب زمینی و هویج مطمئن شوید، می توانید یک چنگال یا چاقو را داخل آن ها فرو کنید. اگر نرم بودند، یعنی پخته شدند. پس از این که تخم مرغ، سیب زمینی و هویج پخته شدند، روی آن ها آب سرد بگیرید تا خنک شوند.

مرحله سوم

در این حین که تخم مرغ ها و سیب زمینی ها خنک می شوند، مرغ را بپزید. برای این کار یک عدد پیاز میانه را خرد کنید. سینه مرغ را به تکه های کوچک تر خرد کنید. یک قابلمه کوچک بردارید و میزانی روغن زیتون داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید. پیاز خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و برای چند دقیقه تفت دهید تا سبک گردد. تکه های مرغ را اضافه کنید و تفت دهید. به میزان لازم نمک و فلفل سیاه آسیاب شده اضافه کنید. بعد از آن، تا نصف قابلمه آب اضافه کنید و در قابلمه را قرار دهید تا مرغ پخته گردد.

مرحله چهارم

پس از این که سیب زمینی، تخم مرغ و هویج خنک شدند، پوست سیب زمینی را با دست یا با یاری یک چاقو بکنید. سیب زمینی ها و هویج ها را به قطعات کوچک تر خرد کنید تا داخل آن ها هم خنک گردد و در هنگام رنده کردن اذیتتان نکند. پوست تخم مرغ ها را بکنید. یک کاسه بزرگ بردارید. سپس می توانید مواد را بر حسب سلیقه تان به صورت نگینی خرد یا رنده کنید و به سایر مواد اضافه کنید. همه مواد رنده شده را با هم مخلوط کنید. بعد از آن، نوبت به خیارشور می رسر. 300 گرم خیارشور را رنده یا ریز خرد و به مواد دیگر اضافه کنید.

مرحله پنجم

در همین حین سری به مرغ بزنید و در صورتی که به خوبی پخته شده بود آن را از قابلمه خارج کنید و داخل یک بشقاب قرار دهید. هنگامی که مرغ خنک شد، آن را ریش ریش یا به صورت مکعبی خرد کنید. مرغ را به بقیه مواد داخل کاسه اضافه کنید. بعد از آن، ذرت و نخود سبز پخته شده را اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط یکدست گردد. سپس در صورت تمایل یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کره پاستوریزه آب شده اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله، به میزان دلخواه سس مایونز اضافه کنید. حواستان باشد که سس را کم کم اضافه کنید تا به مزه دلخواهتان برسید. به میزان لازم نمک و فلفل سیاه آسیاب شده اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. سالاد الویه با مرغ را در یخچال قرار دهید تا خنک گردد و به خوبی جا بیفتد.

مرحله هفتم

پیش از سرو بهتر است برای زیبایی بیشتر غذا، سالاد را تزیین کنید. برای تزئین سالاد الویه دستتان باز است. می توانید با خلاقیت و هنرتان، با استفاده از گوجه فرنگی، جعفری، خیارشور و مواد دیگر ظاهری زیبا به این سالاد خوشمزه ببخشید. حتی می توانید آن را داخل قالب های مختلف بریزید و هنگام سرو قابلمه را برگردانید تا فرم ظرف را به خود بگیرد. همینطور می توانید میزانی از آن را داخل نان تارت قرار دهید و به عنوان فینگر فود سرو کنید. این سالاد خوشمزه و کاملاً سالم را در کنار نان باگت سرو کنید و از مزه آن در کنار عزیزانتان لذت ببرید. نوش جان!

فوت و فن های طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

  • در صورتی که مزه سس مایونز باب میلتان نیست، پیشنهاد می کنیم میزانی از آن را با ماست قاطی کنید و به سالاد الویه اضافه کنید. با این کار مزه سس مایونز در سالاد الویه شما غالب نخواهد بود.
  • اگر سس مایونز معولی برایتان چرب است و نگران سلامتی تان هستید، می توانید از سس مایونز بدون چربی بهره ببرید. راه دیگر، تهیه سس مایونز خانگی بنا بر ذائقه خودتان است
  • اگر دوست دارید می توانید چند عدد ساقه پیازچه را ریز خرد کنید و قسمت های سبز آن را به سالاد الویه اضافه کنید. پیازچه عطر فوق العاده ای به سالاد می دهد.
  • در هنگام پختن مرغ بهتر است به آن زیاد نمک اضافه نکنید. سس مایونز خودش نمک دارد.
  • اگر پس از مخلوط کردن مواد احساس کردید که سالادتان کمی سفت است، می توانید به میزان لازم از آب مرغ به آن اضافه کنید تا به بافت دلخواهتان برسید.
  • سالاد الویه به سالاد روسی بی شباهت نیست. شاید مایل باشید برای تکمیل سفره دورهمی، از سالاد روسی هم بهره ببرید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2088

به "طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ؛ یک سالاد محبوب مناسب تولد و دورهمی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ؛ یک سالاد محبوب مناسب تولد و دورهمی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد الویه با مرغ ؛ یک سالاد محبوب مناسب تولد و دورهمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید