عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش بنیان در کشور ، 140 کسب وکار نوپا به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند

به گزارش لیسو، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش بنیان در کشور ، 140 کسب وکار نوپا به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

ایران میزبان هیئت انجمن دنیای فرشتگان سرمایه گذاری خواهد بود

میلاد صدر خانلو رئیس شبکه ملی فن بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: به رغم تحریم های یکجانبه، هیئت انجمن دنیای فرشتگان سرمایه گذاری در نشست سرمایه گذاری فناوری حضور خواهند یافت و طرح ها و شرکت های حاضر در نشست را مورد آنالیز قرار می دهند. سرمایه گذاران ارشد بیش از 11 کشور دنیا در راه تهران هستند تا پیشنهادات سرمایه گذاری در طرح ها و پروژه های حوزه فناوری را مورد آنالیز قرار دهند.

پیشخوان مشاوره فنی در 7 حوزه صنعتی راه اندازی شد

سید محمد صاحبکار رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پیش از این خدمات متنوعی از جمله حمایت از تدوین قرارداد های حقوقی، خدمات مالی و حسابداری، طراحی و ساخت نمونه نمایشی (دمو) محصولات، تدوین گزارش تحقیقات بازار، نیازسنجی مجوز ها و گواهینامه ها، آسیب شناسی و ارتقای منابع انسانی و حمایت از تدوین و اجرای برنامه بازاریابی و نشست های پرسش و پاسخ به شرکت های دانش بنیان ارایه شده است.

وی در رابطه با نحوه استفاده شرکت های دانش بنیان از این خدمات اظهار کرد: شرکت ها می توانند برای استفاده از پیشخوان خدمات مشاوره، خدمات توانمندسازی و تجاری سازی و حضور در نشست های پرسش و پاسخ در سامانه bizservices.ir درخواست خود را ثبت نمایند.

دستاورد های صنعت نفت و گاز با حضور فعالان مالی آسیای میانه و اوراسیا به نمایش در می آید

صنعت نفت و فرآورده های آن یکی از صنایع حیاتی است که در کشور مورد توجه قرار گرفته است. صنعتی که در نبود و خلا زیست بوم فناوری و نوآوری، بار همه درآمدزایی کشور را به تنهایی به دوش می کشید. اما این صنعت هم چند سالی است با اتکا به زیست بوم فناوری در کشور قدم به عرصه فناورانه گذاشته و از ایده های نوآورانه متخصصان در پیشبرد اهداف خود یاری می گیرد.

بر همین اساس هم با همکاری بخش خصوصی، نمایشگاهی از دستاورد های بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته 30 بهمن تا 3 اسفندماه برگزار می گردد. این نمایشگاه میزبان شرکت ها، بازرگانان و سرمایه گذاران دولتی و خصوصی از کشور های حوزه آسیای میانه و اوراسیا خواهد بود. حوزه ای که با عضویت موقت ایران در موافقتنامه اوراسیا، از اهمیت دوچندانی برای ایران برخوردار است.

دور دوم مدرسه ملی زیست فناوری ایران بهمن ماه برگزار می گردد

مدرسه ملی زیست فناوری ایران، با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت آموزی و تکنیک آموزی به دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه زیست فناوری از تابستان سال جاری 98 شروع به کار کرد. این مدرسه با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط انستیتو پاستور ایران و دانشگاه تربیت مدرس، هر سال در دو دوره تابستان و زمستان، در سطوح مقدماتی و پیشرفته برگزار می گردد.

محرک رشد گیاهی طیور با فراوری داخلی نیاز کشور را برطرف می نماید

محمد فلاح رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان، درباره نگرانی عمومی از به جامانده های دارو های شیمیایی در بدن دام و طیور باعث گرایش بیشتر پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان به استفاده از دارو های گیاه پایه شده است، گفت: با توجه به گرایش بیش از پیش جامعه برای مصرف محصولات و فرآورده های سبز و طبیعی، رغبت پرورش دهندگان دام و طیور و آبزیان به استفاده از دارو های گیاهی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: این شرکت در مشورت و همکاری با اساتید دانشگاه تهران پیروز شد تا داروی محرک گیاهی رشد طیور را به صورت کامل در واحد R&D شرکت فراوری کند.

لزوم ایجاد فرهنگ داخلی سازی محصولات در صنعت فولاد / عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش بنیان در کشور وجود دارد

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردید، سخنان خود را با تسلیت رویداد های اخیر شروع کرد و گفت: روبرو با این اتفاقات سخت است. اما زندگی یک مبارزه است که با وجود تمام اتفاقات آن باید روی پای خود بایستیم و اتفاقاتی خوب را برای پیشرفت جامعه رقم بزنیم.

ستاری در ادامه با اشاره به اینکه دو تعریف از کارخانه و صنعت وجود دارد که از لحاظ زیرساخت های فکری با یکدیگر متفاوت هستند، گفت: کارخانه مکانی است که خط فراوری آن را از خارج به کشور می آوریم و از طریق آن محصول فراوری می گردد، اما این محصول نیاز به دانشگاه و دانشجو ندارد. بلکه در اینجا تنها به تربیت تکنسین نیاز داریم.

140 شرکت دانش بنیان به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند

دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها، مراکز رشد، شتابدهنده ها و کارخانه های نوآوری بخشی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور هستند که به مدد آن در حوزه های مختلف شاهد اتفاقات خوبی در کشور هستیم.

آب و فناوری های مرتبط با آن، یکی از حوزه هایی است که با ورود این شرکت ها، می تواند مسائل را با سرعت بیشتری برطرف کند. در حال حاضر بیش از 140 شرکت دانش بنیان در این حوزه مشغول فعالیت هستند تا به یاری آن ها توسعه فناوری ها در این حوزه با شتاب بیشتری انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 709

به "عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش بنیان در کشور ، 140 کسب وکار نوپا به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی برای ماندگار کردن اقتصاد دانش بنیان در کشور ، 140 کسب وکار نوپا به توسعه فناوری های حوزه آب یاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید