قدرتهای بزرگ در کوشش برای تغییر نقشه دنیا بر اساس منافعشان هستند

به گزارش لیسو، تهران-خبرنگاران- احمدقایدصالح فرمانده ارتش الجزایر روز پنجشنبه گفت: قدرتهای بزرگ در کوشش هستند تا نقشه دنیا را بر اساس منافع خود، ترسیم نمایند.

قدرتهای بزرگ در کوشش برای تغییر نقشه دنیا بر اساس منافعشان هستند

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، فرمانده ارتش الجزایر گفت: مهمترین مساله کنونی حفظ استقلال الجزایر، محکم کردن پایه های حاکمیت ملی و نیز محافظت از وحدت و یکپارچگی ملی در دنیای است که با چالشها و تغییرات بزرگ روبرو است.

قایدصالح اضافه نمود: دراین تغییرات طرفها و قدرتهای بزرگ نقش دارند که در حال باز ترسیم نقشه دنیا بر اساس منافع خود هستند حتی اگر این اقدام به ضرر آزادی، امنیت، استقلال و حاکمیت ملی ملت ها باشد.

وی اضافه نمود: تلاشهای نافرجامی که امنیت کشور و ثبات آن را هدف قرار داده بود به شکست انجامیده و در آینده نیز این تلاشها شکست خواهد خورد.

عبدالعزیر بوتفلیقه رییس جمهور سابق و 82 ساله الجزایر هفته گذشته پس از 20 سال، تحت اولتیماتوم ارتش و فشارهای اعتراض های مردمی مجبور به استعفا شد.

وی 29 اکتبر 2018 میلادی با وجود کهولت سن (82 ساله) و داشتن بیماری گفت که برای پنجمین بار نامزد حزب جبهه آزادی بخش ملی الجزایر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می گردد. همین امر موجب شد که بسیاری از مردم الجزایر به خیابان ها بیایند و اعتراض در سراسر این کشور شکل بگیرد.

انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل مصادف با 29 فروردین ماه سال جاری برگزار گردد که با کناره گیری بوتفلیقه، این امر به تعویق افتاد.

شبک**9365**1708

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 190

به "قدرتهای بزرگ در کوشش برای تغییر نقشه دنیا بر اساس منافعشان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتهای بزرگ در کوشش برای تغییر نقشه دنیا بر اساس منافعشان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید