محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان شد

به گزارش لیسو، خبرنگاران/زنجان محمدرضا یافتیان به عنوان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان منصوب شد.

محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ظهر امروز (20 دی ماه) در آیین تکریم و معارفه مدیران کل حفاظت محیط زیست استان زنجان، اظهار کرد: هر چیزی که برای زندگی و ادامه حیات خلق شده، باید حفط گردد، به همین دلیل حفظ محیط زیست یک موضوع حیاتی و در عین حال فطری است.

ابوالفضل رفیعی ضمن قدردانی از کوشش ها و زحمات مدیرکل سابق این اداره کل، گفت: حفاظت از محیط زیست یک بحث همگانی است و در باطن تخریب محیط زیست چیزی غیر از روحیه خودخواهی و زیاده خواهی وجود ندارد و باید با کسانی که حقوق محیط زیست را زیرپا می گذارند، برخورد گردد.

وی ادامه داد: موضوع قانون و قانون مداری در پیگیری ماموریت ها نیز باید مورد توجه قرار گرفته و قانون و حقوق عمومی، محور کار قرار گیرد. بعلاوه باید در نظارت ها، پیگیری ها و مجوزهای مختلف این موضوع رعایت گردد.

رفیعی به تاکیدات دین اسلام و ضرورت همراهی عموم مردم در حفاظت از محیط زیست اشاره نمود و گفت: فرهنگ سازی و جلب مشارکت در این حوزه، ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان اظهار داشت: به لحاظ تجهیزات، فعالان این حوزه همیشه با کم ترین و محدودترین امکانات، وظایف خود را انجام می دهند، به همین دلیل نیازمند تقویت تجهیزات هستند. معتقدیم برای بازدهی بیشتر، رصد و پیگیری ها و نیز برنامه ریزی ها باید از فناوری روز بهره گرفت.

مدیرکل تازه حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این مراسم اظهار کرد: ارتباط با بهره مندان مجموعه در کنار ارتباط با کارکنان سازمان از توانمندی های یک مدیر پیروز است.

محمدرضا یافتیان با اشاره به اینکه رسیدن به اهداف محیط زیست بدون تعامل با سایر دستگاه ها امکان پذیر نیست، گفت: در کنار دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد نیز ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف سازمان دارند.

وی به بعضی از محورهای مورد تاکید خود برای خدمت در این مجموعه اشاره نمود و اضافه نمود: همگامی توسعه و محیط زیست و نیز بهره مندی از افراد متخصص و با تجربه برای رسیدن به جامعه پیشرفته بدون آسیب رساندن به محیط زیست مورد توجه است.

این مسئول اظهار داشت: کوشش در راستای تصمیم گیری سیستمی و جلوگیری از تصمیم گیری سلیقه ای، پیگیری استفاده از تجهیزات مدرن برای نظارت بیشتر و بالا بردن کیفیت کار، کوشش برای تعامل با واحدهای صنعتی و انطباق این واحدها با محیط زیست، استفاده از توانمندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی، ایجاد آزمایشگاه های معتمد و برون سپاری و آموزش های عمومی و تخصصی از محورهایی است که در این سازمان دنبال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1910

به "محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید