مکرون: باید از حاکمیت کشور&zwnjهای اتحادیه اروپا دفاع کرد

به گزارش لیسو، رئیس جمهور فرانسه در اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل، اعضای این اتحادیه را به دفاع از حاکمیت خود در برابر ترکیه فراخواند.

مکرون: باید از حاکمیت کشور&zwnjهای اتحادیه اروپا دفاع کرد

با ما سفر کنید و با تور زمستان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه در ماه های اخیر به دلیل انتشار کاریکاتور اهانت آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) از سوی نشریه هتاک شارلی ابدو، دائما یکدیگر را مورد انتقاد قرار می دهند.

و حالا به همین دلیل، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، هنگام ورود به اجلاس اتحادیه اروپا در بروکسل، سایر کشور های اتحادیه اروپا را به دفاع از حاکمیت خود در برابر اقدامات ترکیه فراخواند.

پیش از این هم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اظهاراتی را علیه همتای فرانسوی خود بیان نموده بود.

او گفت: مکرون مشکل فرانسه است. فرانسه در دوره بسیار بد و خطرناکی قرار گرفته است. امیدوارم فرانسه هرچه زودتر از شر مکرون رها گردد.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا جنجالی بین المللی را به دلیل اظهارات اسلام ستیزانه خود به بار آورد که با واکنش گسترده از سوی کشور های مسلمان همراه شد.

مکرون با توجه به تصمیم آنکارا برای از سرگیری آنالیز های زمین شناسی از آب های فراساحلی قبرس در جستجوی میادین نفتی مناسب برای حفاری، در 20 آگوست 2020 تماس مشابهی با اعضای بلوک غرب برقرار کرد.

رئیس جمهور فرانسه گفت اتحادیه اروپا حملات علیه حاکمیت کشور های عضو را تحمل نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1330

به "مکرون: باید از حاکمیت کشور&zwnjهای اتحادیه اروپا دفاع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: باید از حاکمیت کشور&zwnjهای اتحادیه اروپا دفاع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید