نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید پررنگ تر گردد

به گزارش لیسو، معاون سیاسی و امنیتی استاندار هرمزگان گفت: نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید پررنگ تر گردد.

نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید پررنگ تر گردد

از وبلاگ نوای سوم دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر، سعید ناجی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده، که به مناسبت عنوان هفته گذشته با صورت جلسه ای در مورد مقابله با ایدز برگزار شده بود، اضافه نمود: باید سطح مطلعی جامعه از میزان شیوع ایدز در استان و کشور را افزایش داد و این امر نیازمند کار جمعی و همه جانبه دارد.

وی با بیان این که فعالیت های جزیره ای و پراکنده آفتی بزرگ در حوزه اجتماعی و فرهنگی است، اعلام کرد: باید با همگرایی و ایجاد انسجام در فعالیت های اجتماعی بین دستگاهی از پراکنده کاری پرهیز کرد زیرا این امر آفتی بزرگ در برطرف مسائل اجتماعی و فرهنگی است.

ناجی اضافه نمود: باید همگرایی در میان دستگاه های حوزه های اجتماعی و فرهنگی به منطور کاهش مسایل و مسائل این حوزه ها افزایش یابد و تنها با کار تیمی و برنامه ریزی مناسب می توان نقش موثری در کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه داشت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با بیان این که در استان وجود حتی یک نفر درگیر مسائل و مسائل اجتماعی دردناک است، تاکید نمود: باید بتوان گام های محکم و تاثیرگذار در راستا برطرف مسائل و مسائل اجتماعی و فرهنگی استان برداشت، مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه ریزی و کوشش شبانه روزی است.

ناجی با بیان این که سازمان های مردم نهاد می توانند نقش موثری در کاهش های اجتماعی و فرهنگی داشته باشند، اضافه نمود: باید سازمان های مردم نهاد در حوزه اجتماعی و فرهنگی را به صورت تخصصی فعال کرد تا بتوان نقش موثر تری در این حوزه ایفا نمایند.

وی تاکید نمود: در کنار تمامی برنامه ریزی ها و فعالیت ها در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید نقش مشارکت مردم پررنگ دیده گردد زیرا با مطلعی بخشی خانواده ها می توان از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه مقابله کرد.

آموزش جامعه در مورد ضرورت رعایت نکات ایمنی در برابر بیماری ایدز توسط دستگاه های متولی، آموزش جمعیت عمومی و فرهنگ سازی لازم در مورد مقابله با ایدز در جامعه و مطلع سازی مردم به وسیله رسانه های جمعی و ارائه برنامه توسط دستگاه های فرهنگی استان، همکاری دستگاهها با دانشگاه علوم پزشکی استان برای اجرای طرح مقابله با ایدز برابر جزییات طرح، از مصوبات این جلسه بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 624

به "نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید پررنگ تر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش سازمان های مردم نهاد در مسائل اجتماعی باید پررنگ تر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید