هوش مصنوعی مسابقه های تنیس را شبیه سازی کرد

به گزارش لیسو، محققان استفاده از هوش مصنوعی را در ورزش تنیس توسعه داده و از فناوری های نوین به منظور طراحی شبیه ساز مسابقه های ویمبلدون استفاده کردند.

هوش مصنوعی مسابقه های تنیس را شبیه سازی کرد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مسابقه تنیس ویمبلدون لغو شد ولی گروهی از محققان دانشگاه استنفورد تصمیم گرفته اند این مسابقه پرطرفدار تنیس را با بهره گیری از ظرفیت های هوش مصنوعی شبیه سازی نموده و نمایش دهند.

محققان دانشگاه استنفورد برای ارتقا توانایی های هوش مصنوعی در پروژه شبیه سازی مسابقه های ویمبلدون از بانک اطلاعاتی دوره های قبلی این مسابقه ها استفاده می نمایند. در واقع مهندسان می خواهند با ارزیابی نوع عملکرد بازیکنانی همچون راجر فردرر و نواک جوکویچ در جریان مسابقه دریابند که این افراد دقیقا در موقعیت های خاص چه واکنشی از خود نشان می دهند.

به عنوان مثال بازیکنی همچون نواک جوکویچ در هنگام تمرین بیشتر ضربه ها را با دست چپ می زند ولی در جریان مسابقه های رسمی از دست راست خود بیشتر استفاده می نماید. چنین اطلاعاتی به برنامه نویسان یاری می نماید تا رفتار دقیق هر بازیکن را بهتر درک نموده و شبیه سازی قابل قبول تری را ارائه دهند. محققان دانشگاه استنفورد حتی به جزئیات محل های برگزاری مسابقه های ویمبلدون نیز توجه نموده و می خواهند زمین های کاملا شبیه به محل واقعی مسابقه را طراحی نمایند.

در برنامه های شبیه سازی معمولا تنها به جزئیات ظاهری بازیکنان مطرح توجه می گردد و در موارد زیادی کاربران این برنامه ها از عملکرد ضعیف سازندگان در مورد طراحی بازیکنان کمتر شناخته شده گلایه دارند. اما گروه سازنده شبیه ساز مسابقه های ویمبلدون به همه کاربران و علاقه مندان به ورزش تنیس وعده داده به تمامی جزئیات ظاهری و نوع بازی کردن بازیکنان حاضر در مسابقات دقت می نماید.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1179

به "هوش مصنوعی مسابقه های تنیس را شبیه سازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی مسابقه های تنیس را شبیه سازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید