واکسن ضد کرونای روسیه به زودی فراوری می گردد

به گزارش لیسو، روسیه میخواهد پس از دریافت تاییدیه بالینی در ماه آگوست، فراوری واکسن کرونا ویروس را از ماه سپتامبر شروع کند.

واکسن ضد کرونای روسیه به زودی فراوری می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی صباح، روسیه میخواهد پس از دریافت تاییدیه بالینی در ماه آگوست، فراوری واکسن کرونا ویروس را از ماه سپتامبر شروع کند.

تاتیانا گلیکووا، معاون نخست وزیر روسیه در سیاستگذاری اجتماعی، کار، بهداشت و امور بازنشستگی گفت: در حال حاضر آزمایشات بالینی بر روی داوطلبان در حال اجرا است.

یک موسسه دولتی به نام مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا نیز گفت که برای بیماری کووید 19 واکسنی توسعه داده است که هیچ عوارض جانبی ندارد.

مدیر موسسه مذکور گفت: دانشمندان این موسسه، واکسن را روی حیوانات و سپس خودشان آزمایش کردند.

هنوز تحقیقی در خصوص واکسن منتشر نشده و هیچ تأیید مستقلی درباره اظهارات دانشمندان یا اعضای دولت صورت نگرفته است؛ فراوری واکسن اغلب چندین سال یا بیشتر طول می کشد.

ارتش روسیه در حال آزمایش واکسن روی 50 سرباز داوطلب در یک مرکز تحقیقات نظامی در منطقه مسکو است. این آزمایش قرار است تا انتها ماه ژوئیه به اتمام برسد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواهان ایجاد هرچه سریعتر واکسن فراوریی داخل کشور شد.

دفتر آماری دولت روسیه گفت که در ماه آوریل، 2 هزار و 712 نفر در اثر ویروس جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1018

به "واکسن ضد کرونای روسیه به زودی فراوری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ضد کرونای روسیه به زودی فراوری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید