چند توصیه برای آنکه پای شادی را به زندگی تان باز کنید ، بهانه های کوچک خوشبختی

به گزارش لیسو، تا به حال آدم های همواره شاد را دیده اید؛ همان ها که برخی وقت ها به آنها می گوییم الکی خوش؟

چند توصیه برای آنکه پای شادی را به زندگی تان باز کنید ، بهانه های کوچک خوشبختی

واقعیت این است که همه ما ته دلمان به آنها حسودی مان می گردد و دلمان می خواهد کمی از این دلخوشی آنها را داشته باشیم؛ آدم هایی که در همه لحظه ها و موقعیت ها از همه چیز اطرافشان راضی اند و انگار هیچ مسئله ای در زندگی شان ندارند. روان شناسان می گویند، برای شاد بودن نباید دنبال بهانه گشت. شاد بودن یک هنر است که هر کس می تواند آن را در زندگی بیاموزد. این پنج راه ساده را برای شاد بودن بشنوید تا بعد.

شعار شبانگاهی

یکی از راه های ساده ای که می تواند پای شادی را به زندگی تان باز کند، فکر کردن به اتفاقات خوبی است که در طول روز برای شما اتفاق افتاده است. از همین امشب وقتی به رختخواب می روید، به سه پیش آمد خوشایند که در طول روز برایتان اتفاق افتاده بیندیشید و آن را مرور کنید.

کوشش کنید بفهمید که چرا آن اتفاق خاص و خوب برایتان افتاده است. به این ترتیب، علاوه بر این که در فکرتان احساس آرامش می کنید، می توانید به یکی از توانایی های خود یا نقش مثبت کس دیگری که باعث آن شده، پی ببرید. این ها همه به شما یاری می نماید در قلبتان احساس شادی کنید. اگر هرشب این تمرین را انجام دهید، کم کم مثبت اندیشی عادت شما می گردد و می توانید از این پس با نگرش روشن به زندگی و وقایع آن نگاه کنید.

-2 ساعت های بیکاری را سیاه نکنید

زمانی که دو ساعت وقت بیکاری دارید، به چه چیزهایی فکر می کنید؟ ما معمولا عادت داریم این ساعت ها را با فکر کردن به ناگوارترین تجربه های زندگی مان مثل طلاق، ورشکستگی و ناکامی ها پر کنیم. در این ساعت ها به جای آن که استراحت نموده، روحیه مان را بهتر کنیم، فقط با یادآوری چنین خاطراتی خودمان را عذاب و شکنجه می دهیم.

تصور ما این است که تا وقتی این اتفاقات بد در زندگی ما وجود دارد، شاد بودن معنا ندارد، کم کم به این نتیجه می رسیم که در زندگی ما به جز شکست و بدبختی چیز دیگری وجود ندارد. در حالی که این فکر بدبین ماست که این حوادث را تیره می بیند و از کل زندگی مان چنین تصویر مخوف و ناجوری می سازد.

پس در این ساعت ها بگردید و برترین خاطره عمرتان را پیدا کنید و به آن فکر کنید. آن وقت این لحظات، منبعی برای شادی و روحیه گرفتن شما می شوند.

این لحظه مال توست

افراد شاد، از اول شاد به جهان نیامده اند. آنها خودشان راه هایی پیدا نموده اند که بتوانند شاد زندگی نمایند؛ راه هایی که بیشتر آدم ها از آنها بی خبرند و بنابراین روزهایشان را به نکبت و سیاهی می گذرانند، بدون این که هیچ علت واقعی برای آن داشته باشند.

یکی از چیزهایی که افراد شاد می دانند، این است که شادی آنها همیشگی و ابدی نیست. به همین علت قدر لحظات شاد، موفقیت های کوچک و دوستانی را که دارند، می دانند. آنها برای جشن گرفتن و شادی کردن، منتظر یک معجزه عجیب و غریب یا اتفاق بزرگ و پیچیده در آینده نیستند، بلکه از موقعیت های پیش پا افتاده امروز هم می توانند به میزان یک جهان لذت ببرند. شما هم سعی کنید درست به همین لحظه و امکانات بی نهایتی که در آن وجود دارد، فکر کنید و از همین چیزهایی که امروز در اختیار دارید، لذت ببرید.

دفتر خاطرات شادی بخش

شاید برخی ها تصور نمایند راحت ترین و سریع ترین راه رسیدن به شادی، پول بیشتر یا خریدن چیزهای بیشتر و گران تر است، مثلا دنبال خرید لوازم خانگی مدرن تر یا تغییرات لوکس در دکوراسیون منزلشان هستند. آنها فکر می نمایند با این کار در زندگی شان تنوع ایجاد می نمایند و آن را از یکنواختی در می آورند.

این تغییرات ممکن است برای مدت زمان کوتاهی شادی را مهمان قلب شما نمایند، ولی نکته این جاست که همه این ها بخشی از موقعیت موجود زندگی شما می شوند و تأثیر خود را بعد از مدتی برای شما از دست می دهند. راه حفظ شادی در زندگی، تغییر شرایط بیرونی زندگی نیست، بلکه باید تغییری مهم درون شما و در قلب و فکر شما اتفاق بیفتد.

هدف هایی نو برای زندگی تان معین کنید. یک دفترچه یادداشت روزانه برای این کار خیلی مفید است. دفترچه کوچکی تهیه کنید و هدف هایتان و همین طور فرصت های رسیدن به آنها را در آن یادداشت کنید. هر روز جنبه های مثبت زندگی تان مانند موفقیت های شغلی، چیزهای جدیدی که آموخته اید، سلامت و چیزهایی مانند آن را در آن بنویسید.

دیوارهای پرانرژی

جمله های مثبت و معناداری را که از بزرگان شنیده یا خوانده اید، روی تکه های کوچک کاغذ بنویسید و به دیوار جلوی میز تحریرتان یا هر جای دیگری که هر روز چشمتان به آن می افتد، بچسبانید. هر بار نگاه کردن به این جملات باعث می گرددارزش ها و هدف های زندگی را به یاد بیاورید و از آنها انرژی و انگیزه بگیرید؛ هدف هایی که همواره داشته اید، اما گرفتاری ها و مشغله های زندگی روزمره آنها را از یاد شما برده اند؛ ارزش هایی مانند شجاعت، نوع دوستی و مهربانی. فقط کافی است هر روز این هدف ها را مرور کنید. برای شادی دنبال بهانه های عجیب و غریب نگردید. شادی همین جاست. در را باز کنید!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2195

به "چند توصیه برای آنکه پای شادی را به زندگی تان باز کنید ، بهانه های کوچک خوشبختی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند توصیه برای آنکه پای شادی را به زندگی تان باز کنید ، بهانه های کوچک خوشبختی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید