یونان: جنگ با ترکیه به یک جبهه محدود نخواهد شد

به گزارش لیسو، رئیس ستاد مشترک ارتش یونان گفت نبرد محتمل با ترکیه تنها به جنوب اژه محدود نخواهد شد بلکه به جبهه های دیگر گسترش خواهد یافت.

یونان: جنگ با ترکیه به یک جبهه محدود نخواهد شد

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس ستاد مشترک ارتش یونان گفت نبرد با ترکیه [در صورت وقوع] تنها به جزیره کاستلوریزو در جنوب اژه، محدود نخواهد شد بلکه به جبهه های دیگر گسترش خواهد یافت.

به نوشته وبگاه اکاثی مرینی، کنستانتینوس فلوروس رئیس ستاد مشترک ارتش یونان گفت که بحران محدود به یک منطقه خاص نیست و بعید است که اتفاقی در این جزیره بیفتد و به مکان های دیگر توسعه نیابد.

وی تاکید نمود که تمرین های نظامی در حال اجرا است و قرار است در آینده نیز اجرا گردد.

به نوشته این وبگاه، فلوروس اظهار داشت که ممکن است رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه آنچه را که می گوید انجام دهد، اما ما نیز آنچه را که ما می گوییم انجام می دهیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش یونان اضافه نمود: نیروهای مسلح یونان یک نیروی دریایی و هوایی سازمان یافته هستند. مقابله با آنها بسیار سخت است و هزینه گزافی خواهد داشت و این را همسایگان ما می دانند.

چندی قبل منابع آگاه از تقابل یک ناوچه و بالگردهای یونان با یک فروند کشتی باری ترکیه که راهی لیبی بود خبر دادند. این تقابل در دریای مدیترانه رخ داد و طی آن یک ناوچه یونانی سعی کرد کشتی باری ترکیه که راهی لیبی بود را متوقف کند. به گفته منابع خبری، بالگردهای نظامی یونان نیز برای متوقف کردن این کشتی ترکیه وارد عمل شدند.

نیکوس پانایوتوپولوس وزیر دفاع یونان نیز گفته بود که کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد. وزیر دفاع یونان در مصاحبه ای گفت ارتش این کشور تحرکات فزاینده اخیر از سوی ترکیه را تحت نظر دارد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 953

به "یونان: جنگ با ترکیه به یک جبهه محدود نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: جنگ با ترکیه به یک جبهه محدود نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید