10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (14 فروردین 1401)

به گزارش لیسو، برای خرید لپ تاپ، کاربران با برند ها و گزینه های مختلفی روبه رو هستند که طبیعتا باید بر اساس احتیاج و بودجه قیمتی مد نظرشان برای خرید اقدام نمایند. در این مقاله به رسم هر هفته قصد داریم تا نگاهی کوتاه به محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ های کاربران فروشگاه اینترنتی خبرنگاران بیندازیم و آن ها را برای خرید به شما معرفی کنیم.

10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (14 فروردین 1401)

شایان ذکر است که انتخاب های این مطلب بسته به محبوبیت و بازدید کاربران عزیز فروشگاه خبرنگاران از لپ تاپ ها در بازه زمانی یک هفته گذشته هستند. بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ را دارید از شما دعوت می کنیم که این مقاله را بخوانید. در دومین فهرست محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ های سال 1401 ما شاهد محصولات نوی هستیم که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

1. لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Ideapad 330 - NXB

باز هم شاهد حضور نماینده ای از شرکت لنوو در فهرست محبوب ترین لپ تاپ های این هفته هستیم که نشان از کیفیت خوب لپ تاپ های این شرکت دارد. لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 330 - NXB که چهارمین حضور خود را در فهرست محبوب ترین های خبرنگاران تجربه می نماید با استقبال خوب کاربران پیروز شد عنوان محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ این هفته را از آن خود کند. باید خاطر نشان کرد که این محصول در فهرست هفته گذشته در رده ششم قرار گرفته بود. بدون شک لنوو (Lenovo) ازجمله شرکت هایی است که در طراحی و ساخت لپ تاپ های میان رده و مالی تبحر خاصی داشته و تا به امروز مدل های بسیاری را در این رده فراوری نموده است .

لپ تاپ مدل IdeaPad 330 - NXB ازجمله محصولات میان رده و خوش قیمت شرکت لنوو محسوب می گردد. این لپ تاپ مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است. این محصول شرکت لنوو ظاهری ساده و یک دست، اما رضایت بخش دارد. ضخامت 22.9 میلی متری و وزن 2.2 کیلوگرمی این محصول برای لپ تاپ 15.6 اینچی یک مزیت است و جابه جایی آن را از بسیاری لپ تاپ های 15.6 اینچی ساده تر می نماید. سطوح بافت دار در قسمت های داخلی و خارجی هم از کثیف شدن بدنه جلوگیری می نمایند. کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی مدت و کار با برنامه های حسابداری طراحی شده است. تمامی پورت های این لپ تاپ روی لبه سمت راست قرار گرفته اند و شامل یک پورت HDMI، یک پورت LAN، یک USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون می گردد.

با وجود قیمت مالی، سخت افزار به کاررفته در IdeaPad 330 نمونه خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه های سبک می توان روی آن حساب باز کرد. پردازنده مرکزی Celeron N4000 اینتل، 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 و یک ترابایت حافظه داخلی ازجمله قطعات سخت افزاری این لپ تاپ لنوو هستند. با وجود این قطعات کم مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی با ظرفیت 30 وات ساعت، این لپ تاپ با هر بار شارژ حدود پنج و نیم ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند. در کل IdeaPad 330 لنوو یک محصول خوش قیمت با کاربری عمومی و کیفیت ساخت میانه است و می تواند برای افرادی که می خواهند لپ تاپی برای انجام امور معمول روزمره خود تهیه نمایند، گزینه مناسبی باشد. این محصول باکیفیت شرکت پیروز لنوو با قیمتی در حدود 10,990,000 تومان برای فروش در فروشگاه آنلاین خبرنگاران در اختیار شما کاربران عزیز قرار گرفته است.

2. لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل R465FA-EB028

نماینده شرکت پیروز ایسوس یعنی لپ تاپ مدل R465FA-EB028 در رده دوم فهرست این هفته ما قرار گرفته است. باید خاطر نشان کنیم که این مدل هفته قبل در فهرست محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ هفته فروشگاه اینترنتی خبرنگاران غایب بوده و با استقبال شما کاربران دوباره خود را در جمع محبوب ترین محصولات خبرنگاران می بیند. این لپ تاپ با نمایشگر 14 اینچی IPS و با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل Full HD کیفیت بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهد. این محصول به واسطه قابلیت ها و امکاناتی که دارد، علاوه بر کاربری معمول روزمره، برای کاربری مالتی مدیا سبک هم مناسب است. بدنه این لپ تاپ ایسوس 15.9 میلی متر ضخامت و 1.4 کیلوگرم وزن دارد و برای جابه جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت.

پردازنده این محصول i3 بوده و می تواند تا حد معقول و نرمال و معمولی پردازش های شما را انجام دهد. پورت های متعدد و متنوعی از جمله 2 پورت USB 2.0 و 1 پورت USB 3.2 و پورت های HDMI، USB Type-C روی لبه های لپ تاپ R465FA دیده می گردد که با استفاده از آن ها می توان انواع ابزارهای جانبی را بدون احتیاج به هیچ مبدلی به این محصول متصل و از آن ها استفاده کرد. باتری دو سلولی 37 وات ساعت از نوع لیتیوم-یون این لپ تاپ هم منبع انرژی آن را تأمین می نماید. این لپ تاپ شرکت ایسوس بدون کاهش قیمت نسبت به دو هفته قبل با قیمتی حدود 10,100,000 تومان در فروشگاه خبرنگاران در حال فروش است.

3.لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Go - A

در رده سوم فهرست پربازدیدترین و محبوب ترین لپ تاپ های این هفته فروشگاه خبرنگاران محصولی از شرکت مایکروسافت قرار گرفته است؛ معرفی می کنیم لپ تاپ 12.4 اینچی مایکروسافت مدل Surface Laptop Go - A. این لپ تاپ که سومین حضور خود را در فهرست محبوب ترین های هفته تجربه می نماید، پیروز شد هفته قبل نیز با استقبال بسیار خوب کاربران رتبه سوم محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ های هفته را از آن خود کند. سرفیس لپ تاپ گو مقرون به صرفه ترین لپ تاپ در خانواده لپ تاپ های سرفیس محسوب می گردد. این لپ تاپ از نسل دهم پردازنده Core i5 اینتل بهره می برد و طراحی آن مشابه دیگر لپ تاپ های این خانواده است.

در اطراف نمایشگر 12.4 اینچی آن حاشیه های بسیار باریکی دیده می گردد و رزولوشن آن هم به 1536 در 1024 می رسد.وزن این لپ تاپ فقط 1.1 کیلوگرم است و به گفته مایکروسافت به لطف کلیدهای کیبورد، کاربران حین استفاده از کیبورد تجربه لذت بخشی خواهند داشت. گفتنی است سرفیس لپ تاپ گو مانند دیگر لپ تاپ های مایکروسافت، از حسگر اثر انگشت بهره می برد که این ویژگی در دکمه پاور تعبیه شده است.درگاه های ارتباطی سرفیس لپ تاپ گو شامل یک پورت USB-C، یک پورت USB-A و خروجی هدفون است.

نسل دهم پردازنده های سری Core i5 اینتل، حافظه داخلی SSD و 8 گیگابایت رم، از جمله عوامل قدرتمند بودن این دستگاه هستند. کاربرانی که قصد اجرای برنامه های نیمه حرفه ای روزمره را دارند می توانند به این سرفیس نو فکر نمایند. باتری پرقدرت این لپ تاپ قادر است تا بیش از 13 ساعت انرژی سرفیس گو را تامین کند. مدل Surface Laptop Go - A همچون مدل قبلی خود دارای دو دوربین است. یک دوربین جلو پنج مگاپیکسلی با سنسورهای IR برای ورود به سیستم برای شناسایی چهره به اکانت ویندوز و یک دوربین دوم هشت مگاپیکسلی در پشت قرار گرفته است که در قسمت سمت چپ و بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

از جمله امکانات و ویژگی های این لپ تاپ می توان به وبکم (5.0MP front-facing camera with 1080p HD video720p HD camera (front-facing + دوربین ورود به محیط ویندوز Windows Hello8.0MP rear-facing autofocus camera with 1080p HD video)، اسپیکری با بلندگوهای استریو با فناوری Dolby Atmos، نور پس زمینه کیبورد، پشتیبانی از فرمان های چند لمسی، شبکه بی سیم Wi-Fi، بلوتوث، پورت و Mini Display اشاره نمود. در نهایت باید اشاره نمود که این لپ تاپ بسیار کاربردی با قیمت 18,699,000 تومان برای فروش در اختیار کاربران فروشگاه اینترنتی خبرنگاران قرار گرفته است.

4. لپ تاپ 16 اینچی اپل مدل MacBook Pro MVVK2 2019 همراه با تاچ بار

رده چهارم فهرست محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ های این هفته فروشگاه آنلاین خبرنگاران یک نماینده نو از شرکت اپل دارد. معرفی می کنیم؛ لپ تاپ 16 اینچی اپل مدل MacBook Pro MVVK2 2019 همراه با تاچ بار. این لپ تاپ شرکت اپل که اولین تجربه حضور خود را در این فهرست سپری می نماید، با استقبال خوب شما کاربران در رده چهارم قرار گرفته است. صفحه کلید کاملا نو، صفحه نمایش بزرگ تر، صدای بهتر و عملکرد سریع تر باعث شده که MacBook Pro 16 اینچی گزینه ای عالی برای کاربران حرفه ای باشد. اپل خاتمه بعد از 4 سال، به عمر مکانیزم پروانه ای کیبورد هایش خاتمه داد. کوپرتینونشین ها مک بوک پرو 16 اینچی را با مکانیزم قیچی بازطراحی شده ای با عمق حرکتی یک میلی متری همراه نموده اند، مکانیزمی که اپل آن را Magic Keyboard می نامد.

در کنار بازگشت مکانیزم قیچی، تک تک کلیدها پوششی لاستیکی نیز روی خود دارند تا بدین ترتیب از ورود ذرات ریز یا گرد و غبار به داخل مکانیزم و تداخل کارکرد آن جلوگیری گردد. با وجود بهره گیری از تاچ بار، طراحان اپل، کلید Escape فیزیکی را برای کاربران حرفه ای تدارک دیده اند و کلیدهای جهتی را به فرم T وارون درآورده اند. مک بوک پرو نو با نمایشگر 16 اینچی، از بزرگ ترین پنل رتینا در دنیای لپ تاپ ها بهره می برد. همچون گذشته روشنایی پنل به 500 نیت می رسد و پوشش کاملی از فضای رنگی گسترده P3 در اختیار کاربر قرار گرفته است؛ اما اکنون وضوح نمایشگر به 1920 × 3072 پیکسل با تراکم 226 پیکسل براینچ رسیده است. ناگفته نماند که تمام پنل ها به صورت پیش فرض برای نمایش دقیق تر رنگ ها و گاما کالیبره می شوند.

اپل سیستم خنک نماینده مک بوک پرو 16 اینچی را پیشرفته ترین معماری حرارتی در تاریخ لپ تاپ های مک معرفی می نماید؛ سیستمی که امکان بهره گیری از بالاترین توان سخت افزار دستگاه در بازه های زمانی طولانی تر فراهم می سازد. سیستم خنک نماینده نو از فن های بزرگ تر با پره های طویل در کنار دریچه های وسیع تر بهره می برد، بدین ترتیب جریان هوا 28 درصد افزایش می یابد، ضمن اینکه افزایش 35 درصدی ابعاد هیت سینک به انتقال بهتر گرما یاری می نماید. اپل می گوید مک بوک پرو 16 اینچی به لطف سیستم خنک نماینده پیشرفته خود می تواند تحت بارهای پردازشی سنگین نسبت به طراحی پیشین تا 12 وات توان بیشتر به صورت پایدار ارائه دهد. مک بوک پرو 16 اینچی مدل MVVK2 از پردازنده های نسل نهمی اینتل با طراحی 8 هسته ای و فرکانس بیشینه ای بالغ بر 4.8 گیگاهرتز در کنار پردازنده های گرافیکی سری Radeon Pro 5500M AMD به عنوان نخستین GPU- های موبایل 7 نانومتری بهره می گیرد.

این پردازنده های گرافیکی از حافظه های ویدئویی GDDR6 با ظرفیت 4 گیگابایت استفاده می نمایند. مک بوک پرو 16 اینچی از سیستم صوتی بازطراحی شده ای با 6 اسپیکر و دقت صدای زیاد بهره می برد. در سیستم صوتی نو، به لطف فناوری انحصاری اپل از دو درایور در خلاف جهت هم استفاده شده است تا بدین ترتیب ارتعاشات ناخواسته ای که منجر به اعوجاج صدا می شوند، کاهش یابند. ناگفته نماند که آرایه میکروفون های مک بوک پرو 16 اینچی تا 40 درصد کاهش در نویز و بهبود نسبت سیگنال-به -نویز را برای ضبط صداهای شفاف تر به ارمغان می آورد. شما می توانید این محصول غول فناوری آمریکایی را با قیمت 71,999,000 تومان از فروشگاه آنلاین خبرنگاران تهیه کنید.

5. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G15 G512LV-EF74

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ROG Strix G15 G512LV-EF74 همچون هفته قبل در فهرست محبوب ترین های هفته فروشگاه اینترنتی خبرنگاران قرار گرفته است اما این هفته با 4 پله سقوط نسبت به هفته قبل در رده پنجم فهرست محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ های خبرنگاران قرار گرفته است. سری ROG لپ تاپ های ایسوس با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و البته قدرتمند، توانسته اند عملکرد بسیار خوب و درخشانی را به نمایش بگذارند. ایسوس این سری از لپ تاپ ها را با هدف استفاده برای کاربران گیمر خود روانه بازار کرد و باید گفت که بدون هیچ تعریف اضافی، لپ تاپ های سری ROG در اجرای بازی عملکرد بسیار خوبی داشته اند. ROG Strix G15 G512LV-ZA هم یکی از لپ تاپ های گیمینگ این شرکت است که به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است.

در همان نگاه اول نمایشگر در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ خود نمایی می نماید. صفحه نمایش با ابعاد 15.6 اینچ و رزولوشن 1080×1920 پیکسل از نوع مات که در کنار ارائه عملکرد بسیار خوب، در استفاده طولانی مدت هم خستگی و درد برای چشم به همراه نخواهد داشت. اما بهتر است که بدانید این صفحه نمایش توانایی ارائه رفرش ریت 144 هرتز را هم دارد. بهره بردن از چنین نرخ رفرش ریتی سبب خواهد شد تا گیم پلی بسیار مجذوب کننده و با کیفیتی را شاهد باشید. از عوامل موثر در ارائه عملکرد بسیار خوب در اجرای بازی بدون شک بهره گیری از پردازنده Core i7 10750H شرکت اینتل و پردازنده گرافیکی GeForce RTX2060 شرکت NVIDIA است. این پردازنده که 6 هسته حقیقی و 6 هسته مجازی دارد، 16 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 512 گیگابایت حافظه SSD همراهی می نمایند که حافظه SSD آن قابل ارتقاء نیز است.

باید خاطر نشان کنیم که ROG Strix G15 G512LV-ZA در حدود 2.3 کیلوگرم وزن دارد و تاچ پد آن از فرمان های چند لمسی پشتیبانی می نماید. از دیگر مشخصات این لپ تاپ شرکت ایسوس می توان به سه پورت USB 3.0، یک پورت USB-C، بلوتوث و کیبورد با نور پس زمینه اشاره نمود. منبع تغذیه این لپ تاپ را باتری به ظرفیت 48WHr تشکیل می دهد که طبق ادعای ایسوس می تواند یک تا سه ساعت شارژدهی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. شما کاربران می توانید لپ تاپ ROG Strix G15 G512LV-ZA ایسوس را بدون کاهش قیمت نسبت به هفته گذشته با قیمت 35,250,000 تومان از فروشگاه آنلاین خبرنگاران خریداری نمایید.

6. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل X543MA-DM1098

این نماینده شرکت پیروز ایسوس که هفته گذشته در فهرست محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ های فروشگاه خبرنگاران غایب بوده، این هفته با استقبال خوب کاربران روبرو شده و خود را در رده ششم فهرست محبوب ترین های فروشگاه اینترنتی خبرنگاران می بیند. لپ تاپ مدل X543MA-DM1098 ایسوس مجهز به نمایشگر 15.6 اینچی TFT LED-backlit LCD با رزولوشن 1080 در 1920 پیکسل Full HD است. قلب تپنده این لپ تاپ را پردازنده Celeron تشکیل می دهد که 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه از نوع SSD آن را همراهی می نمایند. درباره پردازنده گرافیکی این لپ تاپ هم باید گفت که از UHD Graphics 600 بهره می برد.

منبع تغدیه این محصول باتری لیتیوم-یون 3 سلولی با ظرفیت 33 وات ساعت است که ایسوس وعده شارژدهی 6 ساعته را به کاربران این لپ تاپ داده است. از دیگر قابلیت های این لپ تاپ ایسوس می توان به وزن 1.9 کیلوگرمی، حافظه کش 4 مگابایت، بلندگوهای داخلی استریو 2 وات با تکنولوژی ASUS SonicMaster، تاچ پد با پشتیبانی از فرمان های چند لمسی، دو پورت USB 2.0 و یک پورت USB 3.0 اشاره نمود. لپ تاپ 15.6 اینچی مدل X543MA-DM1098 ایسوس بدون کاهش قیمت نسبت به دو هفته گذشته با قیمتی حدود 9,100,000 تومان در فروشگاه اینترنتی خبرنگاران برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفته است.

7. لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-H2003W

نماینده نوی از شرکت پیروز ایسوس در فهرست محبوب ترین و پربازدیدترین لپ تاپ های این هفته خبرنگاران قرار گرفته است؛ معرفی می کنیم؛ لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-H2003W. باید خاطر نشان کنیم این محصول که اولین تجربه حضور خود را در فهرست محبوب ترین های خبرنگاران سپری می نماید، با استقبال هواداران این برند رده هفتم را از آن خود نموده است. لپ تاپ ZenBook Pro Duo 15 UX582HS-H2003W از محصولات شگفت انگیز و رده بالای شرکت ایسوس محسوب می گردد که با طراحی زیبا روانه بازار شده است. بدنه ی شیک آلومینیومی ZenBook Pro به گونه ای طراحی شده که لپ تاپی رده بالا را نوید می دهد.

این بدنه 15.6 میلی متر ضخامت و 2.34 کیلوگرم وزن دارد و برای جا به جایی دائمی آن مشکل خاصی نخواهید داشت. صفحه نمایش 15.6 اینچی این محصول دارای وضوح تصویر 4K است. وجود بلندگو های قوی ایسوس هم کاربری این لپ تاپ را به عنوان یک محصول مالتی مدیا تقویت می نماید. پورت های USB Type-C و HDMI روی لبه های این مدل از ایسوس دیده می گردد که با استفاده از آن ها می توان انواع ابزارهای جانبی را بدون احتیاج به هیچ مبدلی به این لپ تاپ متصل و از آن ها استفاده کرد. ایسوس در کنار این امکانات متعدد، از سخت افزارهای بسیار خوبی هم در این محصول استفاده نموده است.

پردازنده مرکزی کم مصرف اما بسیار قوی اینتل مدل i9، پردازشگر گرافیکی بسیار پرقدرت GeForce RTX 3080 Laptop GPU GDDR6 به همراه 32 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و 1 ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) مجموعه سخت افزاری بسیار قدرتمند این لپ تاپ را تشکیل می دهند که برای کاربری گیمینگ، مهندسی، محاسباتی، پردازشی، مالتی مدیا، ادیت، میکس ومستر، انیمیشن، فیلم سازی و روزانه بسیار بسیار مطلوب و ایده آل هستند.

در مجموع اگر در پی خرید یک لپ تاپ خوش ساخت و بسیار قدرتمند در همه جوانب هستید، مدل ZenBook Pro Duo ایسوس می تواند یکی از انتخاب های شما باشد. این لپ تاپ شگفت انگیز ایسوس دارای یک صفحه نمایش دوم بالای صفحه کلید است و می تواند یاری شایانی به طراحان، میکس و مستر کاران و بسیاری دیگر از این قبیل داشته باشد. شما می توانید این محصول بسیار قدرتمند شرکت ایسوس را با قیمت 98,000,000 تومان از فروشگاه آنلاین خبرنگاران خریداری نمایید.

8. لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 - A

دیگر نماینده شرکت لنوو در فهرست محبوب ترین لپ تاپ های این هفته ما قرار گرفته که نشان از کیفیت خوب لپ تاپ های این شرکت دارد. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 - A که هفته قبل در فهرست محبوب ترین های خبرنگاران غایب بوده، این هفته با استقبال خوب کاربران در رتبه هشتم فهرست پرفروش ترین و محبوب ترین محصولات جای گرفته است. این محصول به علت ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 1.79 سانتی متری و وزن 1200 گرمی، می توان به راحتی و در یک کیف دستی معمولی جا داد و آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. نمایشگر این لپ تاپ یک صفحه نمایش ساده با پنل TN، وضوح HD و روکش مات است و ضمناً این نمایشگر تا 180 درجه باز می گردد. از امکانات قابل توجه این لپ تاپ کوچک می توان به کیبورد جزیره ای و تاچ پد یک تکه اشاره نمود که کاملا کاربر را از تهیه ماوس و کیبورد جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی احتیاج می نماید.

پورت ها هم در این محصول تنوع خوبی دارند و روی لبه های دو طرف این مدل شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و کارت خوان هستیم. مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ را پردازنده مرکزی Celeron N4020 اینتل، پردازشگر گرافیکی آنبرد، 4 حافظه گیگابایت رم DDR4 و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD تشکیل می دهند. باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید، همین امر باعث می گردد تا در مدت زمان یک ساعت 80 درصد شارژ می گردد. بعلاوه پس از هر بار شارژ باتری دستگاه تا 5 ساعت قابل استفاده خواهد بود. در مجموع می توان گفت که این لپ تاپ لنوو برای برطرف احتیاجهای اولیه و استفاده عادی کاربران از مناسب ترین گزینه هاست که با قیمتی حدود 7,515,000 تومان برای فروش در اختیار شما قرار گرفته است.

9. لپ تاپ 11 اینچی لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05

نماینده دیگری از شرکت لنوو در فهرست محبوب ترین لپ تاپ های این هفته ما قرار گرفته که نشان از کیفیت خوب لپ تاپ های این شرکت دارد. لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 1 11ADA05 که دومین حضور خود را در فهرست محبوب ترین های خبرنگاران تجربه می نماید با استقبال خوب کاربران در رتبه نهم فهرست پربازدیدترین و محبوب ترین محصولات این هفته جای گرفته است. این محصول به علت ابعاد نسبتا کوچک بدنه، ضخامت 19/9 سانتی متری و وزن 1200 گرمی، می توان به راحتی و در یک کیف دستی معمولی جا داد و آن را در هر شرایطی با خود حمل کرد. نمایشگر این لپ تاپ یک صفحه نمایش ساده با پنل TN، وضوح HD و روکش مات است و ضمناً این نمایشگر تا 180 درجه باز می گردد. از امکانات قابل توجه این لپ تاپ کوچک می توان به کیبورد جزیره ای و تاچ پد یک تکه اشاره نمود که کاملا کاربر را از تهیه ماوس و کیبورد جداگانه (برای کاربری معمول روزمره) بی احتیاج می نماید.

پورت ها هم در این محصول تنوع خوبی دارند و روی لبه های دو طرف این مدل شاهد یک پورت HDMI، دو USB 3.0 و جک 3.5 میلی متری اتصال هدفون و کارت خوان هستیم. مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ را پردازنده مرکزی Athlon Silver 3050e، پردازشگر گرافیکی Integrated AMD Radeon Graphics، چهار حافظه گیگابایت رم DDR4 و 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD تشکیل می دهند. باتری دو سلولی این محصول عملکرد خوبی دارد و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید، همین امر باعث می گردد تا در مدت زمان یک ساعت 80 درصد شارژ می گردد. بعلاوه پس از هر بار شارژ باتری دستگاه تا 5 ساعت قابل استفاده خواهد بود. در مجموع می توان گفت که این لپ تاپ لنوو برای برطرف احتیاجهای اولیه و استفاده عادی کاربران از مناسب ترین گزینه هاست که با قیمت حدودی 7,399,000 تومان برای فروش در اختیار شما قرار گرفته است.

10. لپ تاپ 13.3 اینچی اپل مدل MacBook Pro Z11C 2020 همراه با تاچ بار

رتبه دهم فهرست پربازدیدترین و محبوب ترین لپ تاپ های این هفته خبرنگاران را نماینده ی دیگری از شرکت اپل در اختیار دارد و آن محصول کسی نیست جز مک بوک پرو 13.3 اینچی Z11C 2020. باید خاطر نشان کنیم که این محصول بعد از مک بوک پرو مدل 2019، دومین نماینده اپل در فهرست محبوب ترین های این هفته خبرنگاران تلقی می گردد. باید یادآوری کنیم که اپل در رویداد One More Thing خود از مک بوک پرو 2020 رونمایی کرد. این مک بوک از صفحه نمایش 13 اینچی و پردازنده ویژه اپل به نام M1 و سیستم عامل macOS Big Sur بهره می برد.

این محصول همچون نسل های قبلی با بدنه یکپارچه آلومینیومی، نمایشگر 13.3 اینچی رتینا با وضوح 1600× 2560 پیکسل و حاشیه های نسبتا باریک جزو چشم نوازترین اولترابوک های بازار به شمار می آید به گفته اپل این دستگاه نسبت به نسل قبل خود تا 3 برابر سریع تر شده است. بعلاوه پردازنده گرافیکی هشت هسته ای M1 آن نیز 5 برابر سریع تر است. با وجود اینکه MacBook Air بدون فن طراحی شده؛ اما اپل برای MacBook Pro فن تعبیه نموده تا بتواند برای مدت طولانی تری عملیات های سنگین را انجام دهد. مک بوک پرو 13 اینچی از رم یکپارچه 8 یا 16 گیگابایتی بهره می برد و با حافظه SSD در ظرفیت های 256، 512، 1024 یا 2048 گیگابایتی به فروش می رسد.

این اولترابوک حرفه ای اپل به یاری باتری پرظرفیت خود می تواند نسبت به مدل قبلی خود 10 ساعت شارژ بیشتری را نگه دارد. این باتری 58.2 وات ساعتی تا 17 ساعت وب گردی یا 20 ساعت پخش فیلم کاربران را همراهی می نماید و با شارژر 61 واتی USB-C دراختیار کاربران قرار می گیرد. برنامه نویسان به یاری آن می توانند با یک بار شارژ کردن دستگاه، چهار ساعت بیشتر از گذشته به انجام فعالیت های مد نظر خود بپردازند. دوربین مک بوک پرو 13 اینچی همچون گذشته از وضوح 720p بهره می برد؛ اما اکنون به لطف پردازنده سیگنال تصویر تعبیه شده در تراشه M1 می تواند تصاویری با نویز اندک و گستره دینامیکی وسیع تری را ثبت کند.

این اولترابوک 13 اینچی به یاری Secure Enclave تراشه M1، امنیت را به وسیله Touch ID تأمین می نماید و مانند همتای اینتلی اش دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند 10 گیگابیت برثانیه) پورت Thunderbolt 3 (پهنای باند 40 گیگابیت برثانیه) و اتصال یک نمایشگر 6K با نرخ 60 هرتز در اختیار کاربر می گذارد؛ اما باید اشاره کنیم که از سازگاری با گرافیک اکسترنال خبری نیست. مک بوک پرو 13 اینچی کماکان از جک 3.5 میلی متری هدفون بهره می برد و در بطن خود ماژول Wi-Fi 6 به همراه بلوتوث نسخه 5 دارد. شما می توانید این محصول قدرتمند شرکت اپل را با قیمت 36,570,000تومان از فروشگاه خبرنگاران خریداری نمایید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 خرداد 1401 بروزرسانی: 10 خرداد 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2005

به "10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (14 فروردین 1401)" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (14 فروردین 1401)" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 لپ تاپ محبوب در خبرنگاران (14 فروردین 1401)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید