2 دلیل اصلی قطع فاینانس چین، احتمال همکاری با کشورهای اروپایی وجود دارد

به گزارش لیسو، خبرنگاران: رئیس کمیسیون مالی مجلس با تشریح دلایل قطع فاینانس چین، گفت: درصورتی که مذاکرات ایران و چین به پایان نرسد، احتمال همکاری با کشورهای اروپایی تقویت می گردد.

2 دلیل اصلی قطع فاینانس چین، احتمال همکاری با کشورهای اروپایی وجود دارد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

ارسلان فتحی پور در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران در مورد چرایی قطع فاینانس چین طی هفته های اخیر، گفت: چین می خواهد کمتر از مبالغی که ایران در آنجا پول دارد فاینانس را انجام دهد در حالی که بنا بود 2 برابر این مبلغ را تأمین اعتبار کند.

وی با تأکید براینکه دلیل مذکور موجب شد تا ایران تصمیم بگیرد فاینانس را قطع کند، اضافه کرد: همچنین کشور چین میخواهد فاینانس را برای کالا و پروژه هایی که خودش تشخیص می دهد برقرار کند درحالی ایران باید تعیین کند این اعتبار صرف خرید چه کالا و یا تکمیل چه پروژه ای گردد.

رئیس کمیسیون مالی مجلس دو دلیل مذکور را بعنوان مهمترین عوامل قطع فاینانس چین برشمرد و در ارتباط با قول رئیس کل بانک مرکزی برای برطرف این مشکل تا هفته های آینده، توضیح داد: البته ایران و چین در حال مذاکره هستند که در این خصوص به نتیجه برسند و باید دیپلماسی دو طرف تقویت گردد.

فتحی پور در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که ایران به جای چین کشورهای اروپایی را جایگزین کند؟ گفت: کشورهای اروپایی در سفر به ایران بازدیدهایی را از پروژه های مالی داشته و اعلام آمادگی برای همکاری با ایران را نموده اند.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه صداقت و اعتماد طرفین تعیین شد، برقراری فاینانس با کشورهای اروپایی کار خوبی است و باید عملی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 441

به "2 دلیل اصلی قطع فاینانس چین، احتمال همکاری با کشورهای اروپایی وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 دلیل اصلی قطع فاینانس چین، احتمال همکاری با کشورهای اروپایی وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید