رویکرد میان رشته ای، ویژگی مشترک طرح های برتر جشنواره رویان

به گزارش لیسو، رئیس نوزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان رویکرد میان رشته ای را ویژگی مشترک طرح های برگزیده این جشنواره مطرح نمود و گفت: در بین طرح های برگزیدگان به خوبی مشارکت علوم مهندسی، علوم پایه پزشکی و علوم بالینی دیده می گردد.

رویکرد میان رشته ای، ویژگی مشترک طرح های برتر جشنواره رویان

به گزارش خبرنگاران، عبدالحسین شاهوردی در نوزدهمین جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان که امروز (چهارشنبه) در مرکز همایش های بین المللی رازی برگزار گردید اظهار کرد: این جشنواره با همت دکتر کاظمی آشتیانی نوزده سال پیش شروع به کار کرد و بعد از درگذشت وی 12 دوره با مدیریت ارزشمند دکتر گورابی سپری شد و امیدوارم این کار همچنان با تلاش همکاران و شرکت پژوهشگران و حمایت شرکت های داخلی و بین المللی استمرار یابد.

وی اضافه کرد: از نتایج حاصل از این حرکت علمی می توان در تاثیر آن در روند توسعه علم در کشور و منطقه اشاره نمود. این جشنواره همه ساله زمینه همکاری و تبادل نظر را میان متخصصان این عرصه مهیا نموده است. اجرای پروژه های مشترک و انتشار نتایج آن در مجلات معتبر علمی گواه این مدعاست.

رئیس جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان یادآور شد: حاصل تلاش صادقانه همکاران پژوهشگاه رویان در طول 27 سال گذشته صندلی علمی و اجتماعی ارزشمندی را برای این پژوهشگاه در کشور و دنیا به وجود آورده و این سرمایه علمی برای جامعه پزشکی در زمینه تولیدمثل، علوم سلولی، سلول های بنیادی و زیست فناوری محسوب می گردد و ما در جهت حفظ و ارتقای این صندلی تلاش می کنیم.

شاهوردی با بیان اینکه رویکرد نوزدهمین جشنواره رویان تعامل بین علوم مهندسی، علوم پایه پزشکی و علوم بالینی است گفت: برای این دوره از جشنواره 191 طرح تحقیقاتی از 32 کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده است و بعد از خاتمه یافتن طرح ها ارزیابی آن ها شروع گردیده و طی سه مرحله داوری، پروژه های دریافتی آنالیز شدند و نهایتا در سطح بین الملل 6 طرح و در سطح ملی 2 طرح به عنوان طرح های برگزیده این جشنواره انتخاب شدند.

رئیس جشنواره بین المللی تحقیقاتی رویان اضافه کرد: به منظور پاسداشت خدمات علمی دکتر کاظمی آشتیانی هر ساله در این جشنواره به یکی از محققان برجسته حوزه علم بیولوژی، علوم سلولی و سلول های بنیادی جایزه ای اهدا می گردد که سال جاری شاهد پنجمین دوره اهدای این جایزه هستیم.

شاهوردی درباره دکتر کاظمی آشتیانی گفت: آشتیانی در عمر کوتاه اما پربرکت خود تاثیر زیادی بر روی دانش بیولوژی کشور داشت. وی نه تنها به عنوان یک محقق تاثیرگذار بود بلکه در تحقیقات کاربردی نیز جریان ساز بود و از نتایج آن می توان به ثبت افتخاراتی که در سلول های بنیادی و بیوتکنولوژی از جمله همانندسازی اجرا شده، اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 31

به "رویکرد میان رشته ای، ویژگی مشترک طرح های برتر جشنواره رویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد میان رشته ای، ویژگی مشترک طرح های برتر جشنواره رویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید