شروع اقدامات سختگیرانه در ایتالیا برای مهار کورونا، تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، سینماها و تئاترها

به گزارش لیسو، ایتالیا برای اجرای اقدامات اضطراری سختگیرانه جدیدی برای جلوگیری از گسترش ویروس کورونا در این کشور که بیشترین شیوع را در میان کشورهای اروپایی دارد، آماده می گردد.

شروع اقدامات سختگیرانه در ایتالیا برای مهار کورونا، تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، سینماها و تئاترها

با ما همراه باشید و با تور زمستانی ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ایتالیا از 13 روز پیش هنگام شناسایی نخستین موارد عفونت با ویروس کورونا در این کشور تا روز سه شنبه 13 اسفند بیش از 2500 مورد ثابت شده بیماری شامل 79 مورد مرگ را گزارش نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز بر اساس پیشنویس دستور دولتی که در این باره صادر شده است، باید همه رویدادها از هر نوعی که با تجمع مردم همراه هستند و امکان حفظ فاصله ایمن یک متری در آنها وجود ندارد، لغو شوند.

بر اساس این دستور همه سینماها و تئاترها باید بسته شوند و از ایتالیایی ها خواسته می گردد با یکدیگر دست ندهند یا یا یکدیگر را در آغوش نگیرند.

یک منبع دولتی می گوید مدارس و دانشگاه ها از روز پنجشنبه بسته خواهند شد، هر چند وزیر آموزش ایتالیا می گوید این تصمیم هنوز نهایی نشده است.

انتظار می رود آغاز این اقدامات چهارشنبه شب 14 اسفند پس از جلسه جوزپه کنته، نخست وزیر ایتالیا با فرمانداران منطقه ای رسما اعلام گردد.

تا به حال فقط مدارس و دانشگاه های مناطق شمالی ایتالیا مه بیشترین شیوع را داشته اند، تعطیل شده بودند. منابع دولتی می گویند این تعطیلات سراسری تا میانه ماه مارس ادامه خواهد یافت.

در نشانه دیگری از شرایط هشداردهنده، وزیر ورزش ایتالیا گفت دولت احتمال دستور خواهد دارد که همه مسابقات فوتبال سری A کشور تا زمان فروکش کردن شیوع بیماری بدون تماشاگر و پشت درهای بسته انجام گردد.

تا به حال مسابقات فوتبال در شمال ایتالیا لغو شده بودند، مسابقات در سایر مناطق کشور ادامه داشتند.

کانون شیوع بیماری در ایتالیا در منطقه ثروتمند و پرجمعیت لومباردی در شمال ایتالیا به مرکزیت شهر میلان و مناطق مجاور آن، ونتو و امیلیا رومانا متمرکز بوده است، اما موارد بیماری از همه مناطق شبه جزیره ایتالیا و جزیره سیسیل دارند گزارش می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 807

به "شروع اقدامات سختگیرانه در ایتالیا برای مهار کورونا، تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، سینماها و تئاترها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اقدامات سختگیرانه در ایتالیا برای مهار کورونا، تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، سینماها و تئاترها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید