بایدن: چین بهای رفتارش را در رابطه با حقوق بشر پرداخت خواهد نمود

به گزارش لیسو، رئیس جمهوری آمریکا سه شنبه در یک رویداد تلویزیونی درباره عملکرد چین در رابطه با اقلیت مسلمان در منطقه سین کیانگ گفت، این کشور آسیایی بابت آنچه او سوءرفتارهای حقوق بشری خواند، بهایی پرداخت خواهد نمود.

بایدن: چین بهای رفتارش را در رابطه با حقوق بشر پرداخت خواهد نمود

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین بابت اقلیت اویغورها در کمپ های بازآموزی و دیگر مسائل حقوق بشری مورد انتقاد جهانی نهاده شده است.

زمانی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره این مساله در نشستی که از سی ان ان پخش شد، تحت فشار نهاده شد، درباره شی گفت: خب تبعاتی برای چین خواهد بود و او این را می داند.

به گفته بایدن، ایالات متحده نقش جهانی خود را با حمایت از حقوق بشر دوباره نشان خواهد داد و با جامعه جهانی همکاری می نماید تا چین ملزم به حمایت از آنها گردد.

بایدن در اولین سفر رسمی خود به یکی از ایالت ها از زمان روی کار آمدن در ژانویه گفت: چین به سختی در کوشش است تا یک رهبر جهانی گردد و آن لقب را بگیرد و اینکه بتواند اعتماد دیگر کشورها را جلب کند. تا وقتی آنها رفتارهایی دارند که مغایر با اساس حقوق بشر است، انجام چنین کاری برای آنها سخت خواهد بود.

جو بایدن این ماه در تماس تلفنی دو ساعتی با رهبر چین تاکید نمود، اولویت آمریکا حفاظت از منطقه آزاد و باز هند - پاسیفیک است؛ جایی که ایالات متحده و چین رقبای استراتژیک جدی هستند.

او همچنین درباره سیاست های تجاری قهری و ناعادلانه و مسائل حقوقی نظیر سرکوب در هنگ کنگ، کمپ های سین کیانگ و افزایش اقدامات موکدانه در آسیا از جمله در قبال تایوان که چین آن را برای خودش می داند، ابراز نگرانی کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1543

به "بایدن: چین بهای رفتارش را در رابطه با حقوق بشر پرداخت خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: چین بهای رفتارش را در رابطه با حقوق بشر پرداخت خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید