تجارت با افغانستان کی عادی می گردد؟

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، محمد کوهگرد، مدیر گمرک دوغارون، با تشریح شرایط فعلی در مرز ایران و افغانستان گفت: با توجه به تحولات اخیر در گمرک اسلام قلعه، هم اکنون فعالیت های تجاری و انجام تشریفات گمرکی در مرز دوغارون متوقف شده است.

تجارت با افغانستان کی عادی می گردد؟

با ما همراه باشید و درباره سفر به ترکیه بیشتر بدانید.

وی بعلاوه گفت: رایزنی ها برای بازگشت امن کامیون های ایرانی حاضر در گمرک اسلام قلعه افغانستان، در جریان است و به زودی این فرایند تکمیل می گردد.

به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر نمی توان منظره روشنی از عادی شدن شرایط تجارت و اجرای تشریفات گمرکی در شرایط عادی ارائه کرد.

متاثر از تحولات انجام شده در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی فرایند تجارت کشور با افغانستان از عصر دیروز متوقف شد (تسنیم).

تجار ایرانی از ارسال کالا به مرز دوغارون خودداری نمایند

در این میان گمرک ایران اعلام نموده است: تجار، تا اطلاع ثانوی از ارسال کالا به مرزهای افغانستان خودداری نمایند.

سخنگوی گمرک گفت: به علت تحولات عصر دیروز درگمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری در رویه های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری نمایند.

وی اضافه نمود: از تجار و بازرگانان درخواست می گردد تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله های تجاری به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری نمایند.

متاثر از تحولات انجام شده در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی، فرایند تجارت کشور با افغانستان از پنج شنبه متوقف شد.

لازم به ذکر است، بعد از گمرک مرزی اسلام قلعه، گمرک مرزی ابونصر فراهی هم به دست طالبان سقوط کرد (تسنیم).

آخرین اخبار حوزه صادرات و واردات را در صفحه خدمات و بازرگانی خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 مرداد 1400 بروزرسانی: 1 مرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1680

به "تجارت با افغانستان کی عادی می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت با افغانستان کی عادی می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید