تصاویر ، تجمع هزاران آمریکایی علیه فرمانداران ایالتی به دعوت ترامپ

به گزارش لیسو، روز آدینه در دست کم 4 ایالت آمریکا و به دعوت ترامپ تظاهراتی علیه مقررات محدودکننده که از سوی فرمانداران محلی وضع شده است برگزار گردید.

تصاویر ، تجمع هزاران آمریکایی علیه فرمانداران ایالتی به دعوت ترامپ

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در یکی از تظاهراتی که علیه مقررات محدودنماینده در آمریکا که در پی شیوع کرونا برقرار شده اند، برگزار گردید حدود 100 معترض در ساحل هانتینگتون در ایالت کالیفرنیا تجمع کردند و خواهان خاتمه قرنطینه شدند.

پایگاه اینترنتی روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارش داد در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا هم ده ها نفر با در دست داشتن عکسهای ترامپ خواهان بازگشایی این ایالت شدند. در مرکز ایالت کنتاکی و همچنین در ایالت مینه سوتا هم تجمعاتی برگزار گردید.

دونالد ترامپ روز آدینه از هوادارانش خواست سه ایالتی که به دست دموکراتها اداره می شوند را آزاد نمایند، درخواستی که به روشنی کسانی را که مخالف محدودیتهای تردد و اجبار به خانه ماندن بودند، به اعتراض بیشتر تشویق کرد.

یک روز بعد از آن که ترامپ دستورالعمل خود برای بازگشایی اقتصاد فلج شده آمریکا را بیان کرد، در توئیتر با کلماتی که این روزها هوادارانش برای نشان دادن اعتراض خود به محدودیتها از آنها استفاده می نمایند، نوشت: میشیگان را آزاد کنید!، ویرجینیا را آزاد کنید! و مینه سوتا را آزاد کنید!.

او همچنین در رشته توئیتی به آندرو کوومو فرماندار ایالت نیویورک به دلیل انتقاد از عملکرد دولت فدرال در مقابله با کرونا تاخت. ترامپ نوشت: فرماندار کوومو باید زمان بیشتری را صرف کار انجام دادن و زمان کمتری را برای شکوه کردن سپری کند. از این خارج شوید و کار انجام دهید. حرف زدن را متوقف کنید.

ترامپ در واکنش به تقاضای فرماندارها برای دریافت یاری از واشنگتن به منظور انجام آزمایشهای تشخیصی بیشتر، این وظیفه را به گردن آنها انداخت و نوشت: ایالتها باید فرایند آزمایش گیری را تسریع نمایند.

رئیس جمهور آمریکا تا به امروز بارها برای بازگشایی هر چه سریعتر فعالیتهای مالی ابراز تمایل و در روزهای گذشته ادعا نموده که او برای انجام این کار اختیار تام دارد، گرچه قرنطینه و محدودیتها از سوی فرمانداران ایالتها و مقامات محلی برقرار شده و نه واشنگتن.

فرماندار واشنگتن، جِی اینسلی، روز آدینه درباره توئیت ترامپ در مورد آزادسازی ایالتها گفت این پیغام جان هزاران آمریکایی را در معرض خظر ابتلا به کووید-19 قرار می دهد.

اینسلی در بیانیه ای بیان کرد ترامپ مردم را به انجام اقدامات غیرقانونی و خطرناک تشویق می نماید. او همچنین گفت که یاوه گویی ترامپ و درخواستش از مردم برای آزاد کردن ایالتها ممکن است به خشونت ختم بشود.

فرماندار واشنگتن در ادامه انتقاد از ترامپ، گفت وی با این وجود که از واقعی و مرگبار بودن تهدید ویروس کرونا مطلع است، در حال ایجاد شورش داخلی و دروغ پراکنی است.

واشنگتن اولین مورد ابتلا به کرونا را در ماه ژانویه ثبت کرد. همچنین اولین گروه تلفات این بیماری در این ایالت در همین ماه در یک خانه سالمندان گزارش شد. تا به امروز آزمایش کرونای 11 هزار و 150 نفر در واشنگتن مثبت اعلام شده و 580 نفر جان باخته اند.

آمریکا همچنان با 710 هزار و 21 مبتلا و 37 هزار و 158 قربانی در میان سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در صندلی نخست قرار گرفته است. بعد از آمریکا، اسپانیا با 190 هزار و 839 ابتلا در صندلی دوم جدول کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد حدود 32 هزار مورد جدید ابتلا و 3 هزار و 857 فوت در 24 ساعت گذشته در آمریکا به ثبت رسیده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 933

به "تصاویر ، تجمع هزاران آمریکایی علیه فرمانداران ایالتی به دعوت ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، تجمع هزاران آمریکایی علیه فرمانداران ایالتی به دعوت ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید