تکذیب ادعای ترامپ درباره درخواست پوتین برای لغو تحریم ها

به گزارش لیسو، سخنگوی کرملین سخنان ترامپ در این باره که گویا رئیس جمهوری روسیه طی دو سال گذشته بارها از او خواسته تا تحریم های ضدروسی را لغو کند و حتماً در مذاکرات آینده نیز این مسئله را باز مطرح می نماید، را تکذیب کرد.

تکذیب ادعای ترامپ درباره درخواست پوتین برای لغو تحریم ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، کاخ کرملین سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را تکذیب نموده است که ادعا نموده که ولادیمیر پوتین رهبر روسیه طی دو سال گذشته بارها از همتای آمریکایی خود خواسته تا تحریم های ضد روسی را لغو کند.

دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار تاس در این باره که آیا ادعای مطرح شده از سوی ترامپ صحت دارد، گفت: خیر، قطعاً این طور نیست و چنین چیزی صحت ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا اخیراً در اظهاراتی در شبکه فاکس نیوز ادعا کرد که در گفت وگوی تلفنی آینده خود با رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، طرف روسی بر لغو تحریم های اعمال شده توسط واشنگتن علیه روسیه پافشاری خواهد نمود.

دونالد ترامپ گفته بود: او (پوتین) ممکن است این درخواستی را در مذاکرات آینده مطرح کند. او دو سال است که چنین خواسته ای را اعلام نموده است. تحریم های شدیدالحنی علیه روسیه اعمال شده و آنها آن را دوست ندارند.

این ادعای رئیس جمهوری آمریکا در حالی است که ولادیمیر پوتین بارها تاکید نموده است که قصد ندارد از واشنگتن بخواهد تا تحریم های ضدروسی را لغو کند.

رئیس جمهوری روسیه در نشست اضطراری سران گروه G20 که هفته گذشته در رابطه با بیماری همه گیر ویروس کرونا در دنیا ، بصورت کنفرانس ویدئویی برگزار گردید ، گوشزد کرد که جنگ های تجاری و تحریم های بین المللی مانع جدی برای تأمین متقابل داروها ، مواد غذایی ، تجهیزات و فناوری هاست. و ایجاد مهلت قانونی هماهنگ در مورد اعمال محدودیت ها به روی کالاهای اساسی و همچنین معاملات اقتصادی برای تهیه آنها، بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد که تحت حمایت صندوق بین المللی پول، حساب ویژه ای برای یاری اقتصادی به کشورهایی که از بیماری کرونا آسیب زیادی دیده اند ، ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 883

به "تکذیب ادعای ترامپ درباره درخواست پوتین برای لغو تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب ادعای ترامپ درباره درخواست پوتین برای لغو تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید