رئیس جمهور چین خواهان آغاز یک جنگ جهانی شد

به گزارش لیسو، رئیس جمهوری چین خواهان آغاز جنگ جهانی علیه کرونا شد.

رئیس جمهور چین خواهان آغاز یک جنگ جهانی شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، ایرنا به نقل از شینهوا نوشت: شی جی پینگ رئیس جمهوری چین در نشست فوق العاده سران گروه بیست برای هماهنگی و پاسخ چندجانبه به ویروس کرونا خواهان آغاز جنگ دنیای همه جانبه و سخت علیه ویروس کوید 19 شد.

شی در این نشست که به وسیله ویدئو کنفرانس از پکن سخن می گفت تاکید نمود: جامعه دنیای باید اعتماد به نفس خود را تقویت کند و با هم و یکپارچه کار و همکاری کند تا بتواند پاسخ جمعی به این ویروس بدهد.

وی بیماری های عفونی را خطرناک و دشمن همه توصیف کرد و اظهارداشت: جامعه دنیای باید بطور کامل همکاری های بین المللی را ارتقا بخشد وهم افزایی بیشتری را ایجاد کند تا بشریت بتواند در نبرد علیه کوید 19 یروز گردد.

این نشست در حالی برگزار گردید که براساس آمار ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز تا به امروز بیش از نیم میلون تن در دنیا به کرونا مبتلا شده و بیش از 24 هزار تن جان خود را از دست داده اند.

این نخستین باری است که رهبران بیست اقتصاد عظیم دنیا کنفرانسی را به صورت آنلاین و به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار می نمایند.

شی با تاکید به اینکه ویروس کرونا در سراسر دنیا رواج یافته و اوضاع نگران نماینده و پیچیده است از همه کشورها خواست با سرعت عمل نمایند تا جلوی انتشار ویروس گرفته گردد.

وی پیشنهاد کرد: برای بهبود تبادل اطلاعات، تقویت همکاری در زمینه داروها، واکسنها و مبارزه با ویروس همه گیر و متوقف کردن ویروسی که از مرزها عبور نموده است، در اسرع وقت اجلاس وزیران بهداشت گروه 20 برگزار گردد.

رییس جمهوری چین همچنین ایجاد ابتکارعمل گروه 20 در خصوص کوید 19(G20 Covid-19 Aid Initiative) را برای به اشتراک گذاری بهتر اطلاعات، هماهنگی سیاست ها و همکاری ها با یاری سازمان دنیای بهداشت پیشنهاد داد.

شی توضیح داد:چین در چارچوب چشم انداز و رویکرد ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک برای بشریت، بسیار زیاد آماده است تا شیوه ها و عملکرد خوب خود را به اشتراک بگذارد و تا جائیکه توان دارد به کشورهای آسیب دیده از شیوع کرونا یاری کند.

وی از کشورها خواست تا پاسخی جمعی برای کنترل و درمان کرونا در سطح بین المللی ارائه دهند.

رییس جمهوری چین گفت: چین یک مرکز الکترونیکی برای عرضه اطلاعات در خصوص کوید 19راه اندازی نموده است که استفاده از آن برای همه کشورها آزاد است.

شی با تاکید بر ضرورت همگرایی و تجمیع نقاط قوت کشورها، تسریع در تحقیق و توسعه همکاری ها در زمینه داروها، واکسن ها و قابلیت های آزمایش را به امید دستیابی به موفقیت های سریع و به سود همه خواهان شد.

این اجلاس به ریاست سلمان بن عبدالعزیز آل سعود پادشاه سعودی برگزار گردید.

پادشاه سعودی که ریاست گروه 20 در امسال میلادی را به عهده دارد، گفت که این نشست فوق العاده برای تقویت کوشش های دنیای برای مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای مالی آن برگزارشده است.

علاوه بر سران کشورهای عضو گروه 20 از سران کشورهایی مانند اسپانیا، اردن، سنگاپور و سوئیس و همچنین سازمان ملل، بانک دنیای و سایر سازمانهای بین المللی و همچنین کشورهایی که ریاست بعضی سازمان های منطقه ای را به عهده دارند برای شرکت در این نشست دعوت شده بود.

گروه بیست که شامل 19 کشور و اتحادیه اروپا است، حدود دو سوم جمعیت دنیا و حدود 86 درصد فراوری ناخالص داخلی دنیای را تشکیل می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 870

به "رئیس جمهور چین خواهان آغاز یک جنگ جهانی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین خواهان آغاز یک جنگ جهانی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید