سیگار کشیدن قلب را ضعیف می نماید؟

به گزارش لیسو، تحقیقات نو هشدار می دهد که سیگار کشیدن برای قلب شما حتی بدتر از آن چیزی است که فکر می کنید.

سیگار کشیدن قلب را ضعیف می نماید؟

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، دکتر اوا هولت، محقق ارشد از بیمارستان گنتوفت در کپنهاگ دانمارک، گفت: به خوبی تعیین شده است که سیگار باعث انسداد شریان ها شده و در نهایت منجر به بیماری عروق کرونر قلب و سکته می گردد.

او می گوید: مطالعه ما نشان می دهد که سیگار کشیدن منجر به قلب های ضخیم تر و ضعیف تر می گردد. به این معنی که افراد سیگاری حجم کمتری از خون در محفظه چپ قلب و قدرت کمتری برای پمپاژ آن به بقیه بدن دارند. هر چه بیشتر سیگار بکشید، عملکرد قلب شما بدتر می گردد.

هولت اضافه کرد: قلب می تواند تا حدودی با ترک سیگار بهبود یابد، بنابراین برای ترک هرگز دیر نیست.

برای این مطالعه، محققان داده های نزدیک به 4000 مرد و زن در رده سنی 20 تا 99 سال را که هیچکدام بیماری قلبی نداشتند، آنالیز کردند.

شرکت کنندگان عادت های سیگار کشیدن خود را گزارش کردند و بعلاوه از قلب شان سونوگرافی گرفته شد تا ببینند چقدر خوب فعالیت می نماید.

محققان دریافتند افراد سیگاری قلب های ضخیم تر، ضعیف تر و سنگین تری دارند. هر چه افراد سیگار بیشتری می کشیدند، قدرت پمپاژ قلب آن ها بیشتر آسیب دیده بود.

هولت اضافه کرد: مطالعه ما نشان می دهد که سیگار نه تنها به رگ های خونی آسیب می رساند، بلکه به طور مستقیم به قلب نیز آسیب می رساند. خبر خوب این است که بعضی از آسیب ها با ترک سیگار قابل برگشت است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 2083

به "سیگار کشیدن قلب را ضعیف می نماید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سیگار کشیدن قلب را ضعیف می نماید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیگار کشیدن قلب را ضعیف می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید