موضع سخت مکرون در قبال تعویق برگزیت

به گزارش لیسو، تهران - خبرنگاران - امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه اعلام نمود: اتحادیه اروپا تنها در شرایطی با تمدید مذاکرات برگزیت موافقت می نماید که انگلیس برای به تعویق انداختن برگزیت، دلیل واضحی ارائه کند.

موضع سخت مکرون در قبال تعویق برگزیت

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مکرون با این سخنان، موضع سخت تری در ارتباط با این مساله در مقایسه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان اتخاذ کرد.

مکرون در یک کنفرانس خبری مشترک با مرکل گفت: اگر انگلیس به زمان بیشتری احتیاج دارد، ما از درخواست تمدید مذاکرات حمایت می کنیم، مشروط بر اینکه به واسطه انتخاب های جدید لندن، قابل توجیه باشد.

وی اضافه کرد: اما در صورتی که دیدگاه مشخصی در خصوص این هدف دنبال نگردد، به هیچ وجه با تمدید مذاکرات موافقت نخواهیم کرد؛ همانطور که میشل بارنیه مذاکره نماینده ما گفت، به زمان بیشتری احتیاج نداریم، بلکه به تصمیمات احتیاج داریم.

مرکل نیز در این کنفرانس از سخنان مکرون حمایت کرد، اما به نظر می رسید از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است.

صدراعظم آلمان گفت: اگر انگلیس به زمان بیشتری احتیاج دارد، این مساله را رد نمی کنیم، اما برای دستیابی به راه حلی منظم، کوشش می کنیم.

براساس این گزارش، تمدید دوره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به نظر مثبت و موافق همه 27 کشور باقی مانده در این اتحادیه احتیاج دارد.

مقام های فرانسوی گفته اند که پاریس تنها در صورتی با به تعویق افتادن برگزیت موافقت می نماید که انگلیس راه حل قابل قبولی ارائه دهد، به عنوان مثال خواهان انتخابات گردد، همه پرسی دومی را برگزار کند یا طرح جدیدی را ارائه دهد که مورد تائید همه طرف ها باشد.

انگلیس قرار است 29 ماه مارس (9 فروردین 1398) از اتحادیه اروپا خارج گردد، اما هنوز به توافقی در خصوص آینده همکاری ها خود با اتحادیه اروپا نرسیده و مجلس انگلیس هنوز شروط این جدایی را تصویب نکرده است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه سیگنال داد که برگزیت ممکن است تا ماه ژوئن (خرداد - تیر 1398) به تعویق افتد، چنانچه مجلس ماه آینده توافق اصلاح شده پیشنهادی را رد کند.

ارزیابی دولت انگلیس نشان می دهد در صورتی که این کشور بدون دستیابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد، رونق مالی در 15 سال آینده 9 درصد کاهش می یابد، شرکت های تجاری در ایرلند شمالی ورشکسته می شوند و قیمت مواد غذایی به شدت بالا می رود.

نخست وزیر انگلیس گفت که اگر نمایندگان مجلس با پیش نویس توافقنامه مدنظر دولت برای خروج از اتحادیه اروپا مخالفت نمایند، برگزیت را به تأخیر می اندازد.

شبد**اروپام**9109**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 169

به "موضع سخت مکرون در قبال تعویق برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع سخت مکرون در قبال تعویق برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید