واکنش مخاطبان به شرایط کاری رزیدنت ها ، بعدا پادشاهی می نمایند

به گزارش لیسو، به گزارش خبرنگاران، روز آدینه هفته گذشته مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور از تشکیل دو کمیته برای آنالیز مسائل رزیدنت ها و آنالیز خودکشی های اخیر، اطلاع داد و گفت: دستیاران شیفت بندی های سنگینی دارند؛ رزیدنت هایی داشتیم که در طول شیفت بیهوش شدند و زیر سرم نجاتشان دادند.

واکنش مخاطبان به شرایط کاری رزیدنت ها ، بعدا پادشاهی می نمایند

ماجرای مرگ رزیدنت ها به اواسط اردیبهشت برمی گردد. در آن موقع هیچ نهاد رسمی در خصوص علت مرگ آنها حرفی نزد. اما دستیاران پزشکی بعد از انتشار مرگ آنها به شرایط کاری خود اعتراض کردند. آنها می گویند شیفت های طولانی مدت به ویژه در دوران کرونا آنها را از پای درآورده است.

آنطور که رزیدنت ها می گویند به طور معمول هر رزیدنت 15 کشیک در ماه دارد. اما این کشیک ها نه وقتی برای کار دیگر برای آنها می گذارد و نه در این مدت درآمد مناسبی نصیبشان می شوند. از سوی دیگر اجازه کار در خارج از بیمارستان را هم ندارند. شرایطی که به افسردگی آنها دامن می زند.

خبرنگاران در گزارشی به این موضوع پرداخت. در ادامه نظر بعضی از مخاطبان خبرنگاران را می خوانید:

غصه دستیاران پزشکی را نخورید. فردا که درسشان تمام گردد ماهی پانصد میلیون از مریض های بدبختشان می گیرند.

کسانی که بهترین دانشگاه ها در سخت ترین رشته ها مثل مهندسی برق 6 سال درس خواندند و فوق لیسانس گرفتند الان در اسنپ یا اداره کاری حقوق می گیرند بدون هیچ آینده ای چه باید بگویند؟! پزشکان کلا پرتوقع شدند.

چهارسال بخور نون و تره صد سال بخور نون و کره. چهار سال سختی می کشند بعد پادشاهی می نمایند. پس بقیه شاغلین این مملکت چه باید بگویند؟

همین ها بعدا به وقتش پول پارو می نمایند.

کار زیاد زیردست پزشکان

مشکل ما نداشتن یک مرجع کار درست هست که مردم توی شرایط سخت این همه سختی نکشند،تورم کمر تمام مردم را شکسته، هزینه ها با درآمد همخوانی ندارد.

بحث روی رزیدنت ها(دانشجوی پزشکی)است اونا نه مطب دارن و… فقط زیردست پزشک کار زیاد می نمایند. پزشک هر وقت دلش خواست به مریض سر می زند و بقیه کارها را رزیدنت ها انجام می دهند.

بحث این است که یا شیفت شیفت رزیدنت ها را کم نمایند یا دستمزدشان را بیشتر نمایند.

این که دستیاران مجبورند این همه سختی تحمل نمایند علتش اینست که وزارت بهداشت ورودی رشته پزشکی را زیاد نمی کند تا مبادا درآمد پزشکان عزیز کم گردد. بار این انحصارطلبی هم روی دوش دستیاران خواهد بود.

در ایران فقط باید از رجال سیاسی باشی تا افسرده نباشی وگرنه همه به شکل های مختلف تحت فشار هستند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 خرداد 1400 بروزرسانی: 31 خرداد 1400 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1622

به "واکنش مخاطبان به شرایط کاری رزیدنت ها ، بعدا پادشاهی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مخاطبان به شرایط کاری رزیدنت ها ، بعدا پادشاهی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید