پیگیری لوایحی برای بهبود شرایط مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم

به گزارش لیسو، حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گزارشی از برنامه ها، طرح های توسعه و اقدامات اجرا شده سازمان متبوع خود در حوزه های زیرساختی، عمرانی، اقتصادی و... ارائه کرد.

پیگیری لوایحی برای بهبود شرایط مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم

مومنی در این جلسه به اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید برای ایجاد توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در جزیره قشم اشاره کرد و فرایند فعالیت ها را در جهت توسعه ملی و منطقه ای و ارتقای موقعیت اقتصادی منطقه و کشور، مطلوب و امیدوارکننده توصیف نمود.

وی، ایجاد امید، انگیزه و جذابیت برای حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان در جزیره قشم و رونق فعالیت های اقتصادی و بهبود شرایط معیشت و کیفیت زندگی مردم را از مزایای فعالیت های زیرساختی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و ایجاد توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره دانست.

بر اساس این گزارش، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاونان و مدیران این سازمان، راهبردهایی را جهت پیشبرد پروژه های عمرانی، زیرساختی و زیربنایی با مشارکت های طرف های خارجی و داخلی در منطقه آزاد قشم ارائه کرد.

محسن رضایی در ادامه بابیان اینکه یکی از محورهای سیاست اقتصاد مقاومتی این است که عملکرد و طرح های مربوط به هر منطقه آزاد به صورت جداگانه و با توجه به شرایط اجتماعی و وسعت آن موردبررسی قرار گیرد؛ از پیشنهاد و تصویب لوایح در مجلس شورای اسلامی که موجب بهبود شرایط مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم شود، حمایت کرد.

موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد، مربوط به معین تکلیف منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی در جزیره قشم بود که پس از ارائه توضیحات، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم ارائه طرح توجیهی مناسب و ایده اجرایی خاص برای این موضوع، بر پیگیری و معین تکلیف این موضوع و بدل شدن کل جزیره به منطقه آزاد تأکید نمود.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: liso.ir شناسه مطلب: 1342

به "پیگیری لوایحی برای بهبود شرایط مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری لوایحی برای بهبود شرایط مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید